1

Onderwerp: Wereld stress

....Deze taart kostte me eg veel spanningen, ik was zo nerveus innerlijk bij elke handeling van deze taart...van het bakken t/m de afwerking.
Wrsch omdat ik met een burnout zit, kostte echt elke handeling me zoveel energie, dat ik het huilen me nader stond dan het lachen. Wat heb ik mezelf aangedaan....en de bol was wrsch ook gewoon iets te hoog gegrepen voor me.....

Gelukkig waren ze er erg blij mee, het was een cadeautje van ons aan hun. De verjaardag van hem...hij is Belg....de verjaardag van haar...zij is Nederlands....en het feit dat de kleine wereldburger nu 2 maanden is.......dit in de taart verwerkt.

De bol zijn 2 halve blanda's van 12cm...het bekleden was een ramp...graag tips over hoe jullie dat zo mooi krijgen....

Nou hier komt ie, tips welkom...'t is zeker niet mijn beste taart, maar wel het beste wat op dit moment uit mijn handen komt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HKVO6OAH.jpg

Het is een 18-15cm en de bol is 12cm. Hij is gevuld met een laag abrikoos met slagroom en een laag witte chocoladeganache.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Wereld stress

Jammer van al je stress en spanning want ik vind hem GEWELDIG :Y

Zo leuk hoe je alles gecombineerd hebt echt ze zullen er super blij me zijn .

ik zou niet weten hoe je die bol makkelijk kan bekleden ik waag me nog niet aan zulke moeilijke dingen  :D

En ik hoop dat je snel beter voelt :Y

3

Als ik heel goed tuur dan kan ik wat oneffenheden ontdekken op de boltaart,
maar ik vind hem toch vooral heel erg gaaf hoor!

Super hoe je alles zo in 1 taart hebt verwerkt.

Wat balen van je burnout, ik zit met hetzelfde,
maar bij mij geeft het taarten mij juist energie!

(tenzij het een taart is waarbij ik de aanvraag niet leuk vind,
of waarvan ik denk dat ik het niet kan.
Heb 1x zo'n aanvraag gedaan, en dat heeft me zo gesloopt,
dat doe ik echt niet meer!)

Vind echt dat je trots mag zijn op deze taart hoor!

(en sterkte met je burnout,
ik kan je maar 1 advies geven, en dat is: denk aan jezelf!!
ik weet hoe lastig dat kan zijn, maar dat is echt wat het belangrijkste is nu, hug!)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

4

Hij is toch hartstikke gaaf geworden joh. Zo'n bol bekleden is volgens mij altijd een ramp, mij lukt een wat hogere biscuit al niet eens. Het lijkt mij vrij onmogelijk om vanuit het brede midden smal naar de onderkant te gaan. Maar je taart mag er zijn hoor!
Ik wens je veel sterkte. Probeer voorlopig gewoon de dingen te doen die je leuk vindt en je energie geven, niet zulke grote projecten. Wees aardig voor jezelf.

Tieneke

5 Laatst bewerkt door Bianca1969 (17-11-2013 10:37)

Dank je wel voor jullie reacties.
Hij was erg lekker, en de ontvanger (mijn nichtje) was erg blij met de taart.

Vanwege mijn burnout moet ik vooral dingen doen die ik leuk vind...om mijn energie-peil op te hogen. Tja, taarten is iets wat ik erg leuk vind, en normaal voel ik ook niet die stress als ik nu voelde.....erg trillende handen, wat niet bevorderlijk was voor details aan te brengen....maar goed....tijd zal nodig zijn....en taarten wil ik nog niet opgeven.

En idd de onderste twee taarten waren eigenlijk heel strak....alleen de bol niet...wat zeur ik nou toch haha

Nogmaals bedankt voor de reacties, dat doet zeker goed....

Bianca's bakery

6

Hele mooie taart, goed gecombineerd en netjes gemaakt.
Jammer dat het proces je zoveel energie kostte, toch een mooie opsteker dat het je dan zo mooi gelukt is. En zo'n bol: ik durf er niet eens aan te beginnen, zo moeilijk.
Niet te streng zijn voor jezelf hoor. En hopelijk voel je je snel weer beter.

7

Wat een geweldige taart.

Jammer dat hij zoveel stress opleverde. Volgende keer alleen nog dingen maken waarvan je weet/denkt dat je het aankan. Dan kost het vast minder energie.

En tja we zijn allemaal strenger voor ons zelf dan voor andere. Maar dat wist je vast al  ;)

8

Niet zo streng zijn voor jezelf, een bol is gewoon lastig om te bekleden
Je taar is hardstikke leuk!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

je taart is gewoon prachtig.

een burn-out... echt niet fijn.

hoop dat je er snel vanaf bent.
taarten maken is een leuke hobby maar niet als je er stress van hebt.

heel veel beterschap!
xxx
claudia

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

10

Je taart is prachtig hoor!!!  :thumb:    En ik heb pas voor het eerst 2 bollen bekleed, dat waren 2 voetbal taarten. Met een voetbal dus  :)
Ik had ze gebakken met een sports bal pan van Wilton.
Dat lukte vrij aardig, en ik heb ze vrij dik bekleed.  En de onderkant was toch wat plat hoor op een kartonnetje!  :/
Ik zag er tegen op , maar op de taarten waren de voetballen toch goed gelukt.
Tot mijn verbazing  :D   En natuurlijk goed afsmeren.
Maar goed.....jij maakt hele mooie taarten!!!
Veel sterkte met je burn out.  Beterschap hoor

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

11

jammer dat het geen leuke ervaring was, maar ik vind het een prachtige taart hoor.
Ik doe het je alvast niet na

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

12

Dank jullie wel voor de lieve reacties....dat levert toch een portie positieve energie op  :)

Bianca's bakery

Hey! Ik vind je taart - zoals gewoonlijk - helemaal super!! Echt heel leuk hoe je het di bedacht hebt, heel creatief!

Wat vervelend dat je een burn out hebt. Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om vantevoren in te schatten hoeveel energie het zal gaan kosten en hoeveel het oplevert. Denk goed aan jezelf, dat is het allerbelangrijkst! En vanaf nu vooral de dingen doen waar je naar uitkijkt ;-).

Veel succes met weer lekker in je vel te komen!