1

Onderwerp: Babyshowertaart met zwanger poppetje en sugar lace

Voor mijn schoondochter werd vandaag een verrassing babyshower georganiseerd. Zij is 32 weken zwanger van een meisje en ik mocht de taart maken.
Heb het poppetje geboetseerd met modelleerpasta en het kan is gemaakt van sugar lace.
Ik heb zelf de taart aangesneden en wat mij opviel is dat de sugarlace lastig door is te snijden, het is heel erg taai. Had de grootste moeite om het fatsoenlijk door te snijden.
Heb uiteindelijk het kant er maar eerst afgehaald.

Iemand anders ook ervaring met het doorsnijden van een taart, gedecoreerd met sugar lace?

Ben echt heel erg benieuwd, want als ik dit moet maken op een trouwtaart, dan gaat dat aansnijden zeker helemaal mis met dit kant.

Graag jullie reactie, please.

En natuurlijk bedankt voor het kijken!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G6RC7WNR-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QESEGFWD-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KKEKH4AJ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PLIH7HTM-D.jpg

2

Re: Babyshowertaart met zwanger poppetje en sugar lace

Mooie taart en leuke boetseersel. Wat de sugar lace betreft. Toen ik het had gebruikt heb ik de taart even in de koelkast gezet. Door het koelen en vocht wordt ws de sugar lace zacht en daardoor is het makkelijker te snijden.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes, Petra

3

Wow, wat mooi geboetseerd en lief gezichtje. Werkt modelleerpasta fijner?
Geen tips m.b.t. sugar lace. Heeft geeft wel een erg mooi effect.

4

Peet schreef:

Mooie taart en leuke boetseersel. Wat de sugar lace betreft. Toen ik het had gebruikt heb ik de taart even in de koelkast gezet. Door het koelen en vocht wordt ws de sugar lace zacht en daardoor is het makkelijker te snijden.

groetjes, Petra

Dankjewel Petra,

Maar als je een beklede en gedecoreerde taart in de koelkast doet, dan gaat de hele taart erna toch zweten en worden de decoraties ook zacht toch?

Het klinkt wel logisch, want de sugar lace wordt toch beetje droog en hard, is nog wel buigzaam, maar om de taart aan te snijden vind ik persoonlijk een drama. Hoop dat iemand nog meer tips kan geven.

5

Esmaatje schreef:

Wow, wat mooi geboetseerd en lief gezichtje. Werkt modelleerpasta fijner?
Geen tips m.b.t. sugar lace. Heeft geeft wel een erg mooi effect.

Dankjewel Esmaatje,

Ik maak de poppetjes heel graag met modelleerpasta. Heb ze eerst van fondant gemaakt, maar armpjes en de nek gaan dan rimpelen en lijken ze net oud vrouwtje haha. Was er niet tevreden over.

Met modelleerpasta heb je dat helemaal niet, sterker nog, je kan het de volgende dag of de dag erna nog bijkneden of modelleren. Werkt heel erg prettig, met name voor gezichtjes, armpjes, benen en handjes en voetjes.
De smaak van modelleerpasta is super lekker, lekkerder dan fondant.

6

Paulientjuh schreef:
Peet schreef:

groetjes, Petra

Dankjewel Petra,

Maar als je een beklede en gedecoreerde taart in de koelkast doet, dan gaat de hele taart erna toch zweten en worden de decoraties ook zacht toch?

Het klinkt wel logisch, want de sugar lace wordt toch beetje droog en hard, is nog wel buigzaam, maar om de taart aan te snijden vind ik persoonlijk een drama. Hoop dat iemand nog meer tips kan geven.

Valt toch best wel mee, meestal als ik taarten voor fam. etc. maak met koelkastvullingen, dan gaan mijn taarten wel in de koelkast met decoratie en al. En geen last van zachte decoraties, maar de sugar lace is dan wel zacht en eetbaar.
Maar het was maar een suggestie, en hoop dat anderen je nog meer tips kunnen geven.

groetjes, Petra.