1

Onderwerp: Candymelts

Wie kan me helpen? Ik probeer skeletten van witte candymelts ( cooks en co) en de wilton mal te maken. Maar op de een of andere manier krijg ik die melts niet goed gesmolten: in de pan heel zachtjes gaan ze caramelliseren, in de stoomoven smelten ze onvoldoende, in de magnetron blijven ze korrelig.....ze moeten toch goed vloeibaar worden zodat je ze in de mal kunt gieten? Nu heb ik al deze melts in de mal gesmeerd maar ze komen er niet goed uit, de chocola blijft zacht ook na een nacht in de koelkast, verblijf in de vriezer, gewoon op kamertemp....wie weet wat hier fout gaat?

2

Re: Candymelts

Ik weet het niet maar je staat in de verkeerde rubriek ;) Zal t ff melden dan wordt je berichtje in de goede rubriek geplaatst en krijg je wellicht sneller een antwoord!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

Ik smelt alle melts altijd au bain marie. Mocht het dan te dik zijn, dan voeg ik een beetje paramount crystals toe, maar al je die niet hebt, dan kan je ook een theelepeltje crisco toevoegen om het geheel vloeibaar te krijgen. Vooral niet te heet laten worden, dan kan je er helemaal niks meer mee. Succes!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

je moet het wel au bain marie verwarmen. makkelijker is een chocoladesmelter te gebruiken. ik heb er een van kijkshop, niet zo duur en ideaal.

5

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik doe het met de magnetron, 20 seconden, roeren en dan weer kort in de magnetron en weer roeren net zolang tot het goed gesmolten is, te lang in de magnetron en dan verbrandt het, als er water bij komt kan je het ook niet meer gebruiken. En idd bij te dik wat crisco of cacaoboter erbij als het dik is. Die candymelts bij cook en co zijn van in2bake, die vind ik beter dan die van de wilton maar soms toch ook nog best wel dik. Succes!

you can't buy happines but you can buy chocolate, that's kind of the same thing ;-), voor meer taartjes kan je ook mijn fb pagina bekijken https://www.facebook.com/youcake.nl

bedankt voor alle adviezen! inmiddels heb ik de chocoladedruppels van de Sligro gebruikt , au bain mairie en dat ging perfect!