1

Onderwerp: Overbrengen puzzelplaatje

Ik wil toch nog een keer extra om uitleg vragen over het handig overbrengen van je puzzelplaatje van het foliemapje naar de taart.

Ik begrijp dat je de stukjes iets moet overlappen, en dat het even in de vriezer plaatsen ook handig is, maar dan nog voorzie ik weer dezelfde problemen die ik eerder ondervond, nl dat veel gepuzzelde stukjes weer loslaten en dus apart op de taart gelegd moeten worden en dat gaat natuurlijk niet echt handig!

Dus wie kan me de werkwijze nog een keer vertellen?
Bv hoe haal je het plaatje weer los van het folie in een stuk?

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: Overbrengen puzzelplaatje

wat ik doe is dat ik het op het plastic insteekhoesje in elkaar puzzel en een beetje probeer aan te drukken zodat het ook allemaal aan elkaar blijft zitten.
Dan leg  ik het hoesje op de taart om de plaats te bepalen en daarna laat ik het bovenste stuk hoesje omvouwen naar beneden en rol ik zo mijn plaatje op de taart.
Ik rol dus eigenlijk het plastic onder het plaatje vandaan.

snappie het een beetje ? vindt het moeilijk om dit op papier uit te leggen

3

Heb je de vriezermethode als eens geprobeerd? Want dan zul je merken dat dat echt goed gaat! Omdat je hele plaatje verstijfd valt het niet uit elkaar! Zelfs hele grote puzzels zoals een bijna A3tje voor op de taart van mijn dochter heb ik op die manier probleemloos overgebracht :Y !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Ja de vriezer methode heb ik ook al eens geprobeerd, maar ook dit keer vielen de stukjes weer een beetje los, vandaar dat ik nog maar een keer de vraag stel hoe je dat nou precies doet, want misschien mis ik toch nog een handigheidje...

En ik wil natuurlijk graag dat het goed gaat! Heb voor zaterdag twee puzzeltaarten te doen, dussssss....

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

Ik gebruik dezelfde methode als Marleen. In het begin deed ik de puzzelplaatjes nog wel in de vriezer, maar juist doordat ze stijf werden vielen ze helemaal uit elkaar. Daarnaast gaat het plaatje ook nog vreselijk plakken zodat er helemaal niets meer te schuiven valt als het plaatje toch niet helemaal in 1 keer goed ligt.
Soms laat het plaatje op onderdelen tijdens het afrollen wat los, maar doordat het niet plakt kun je dat makkelijk herstellen.
Succes in ieder geval!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!