1

Onderwerp: Help! Blauwe taart wordt groen!

Mijn taartbiscuit met blauwe kleurstof wordt groen, wat kan ik doen?
Ik heb kleurstof van het merk PME, kleur Airforce Blue. Ik heb zowel veel als weinig geprobeerd, resultaat is lichtgroen/donkergroen.

Is biscuit zonder eierdooiers een oplossing? Heeft iemand hiervoor een goed recept? Of moet ik andere kleurstof gebruiken? Ik hoop op hulp!

Re: Help! Blauwe taart wordt groen!

Ik heb het nog nooit gehad bij mij word hij gewoon blauw. De buiten kant na het bakken heeft wel een viezige groene kleur.  Maar binnen in mooi blauw.  Ik gebruik fun cake en ook pme kleurstof.

Ik heb het nog nooit gehad bij mij word hij gewoon blauw. De buiten kant na het bakken heeft wel een viezige groene kleur.  Maar binnen in mooi blauw.  Ik gebruik fun cake en ook pme kleurstof.

4

De buitenkant was bij mij ook een hele vieze kleur maar van binnen ook heel mooi blauw.

Gebruik fun cakemix en AmeriColler.

Heb je al aan de binnen kant gekeken? :/

5

Ja, ook de binnenkant!  :s
Maar jullie gebruiken dus een kant en klare mix? Misschien moet ik dat uitproberen...

6

PS hoeveel kleurstof gebruiken jullie?

7

PS2 voor de duidelijkheid: jullie gebruiken Fun Cakes Mix voor biscuit, neem ik aan?

8

Ik heb met americolor een keer de biscuit gekleurd.
De buitenkant heeft een wat raar kleurtje, de binnenkant is mooi blauw geworden.

Ik gebruik het biscuit recept van het forum.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … php?id=590

Hoe word je fondant/marsepein bij deze kleur? Misschien is het een beetje blauw/groen waardoor je biscuit groen lijkt.

Ja ik gebruik funcake mix, ja hoeveel kleur ik gebruik hangt af van hoe ik de kleur wil donker of licht