1

Onderwerp: Royal Icing mixen

Hallo,

Ik heb een vraag over het mixen van Royal Icing. Het lijkt mij erg leuk om eens te proberen om met Royal Icing een taart te decoreren, bloemetjes te maken, koekjes te versieren etc. Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan en gebruik normaal gesproken fondant. Nu zit ik eraan te denken om de Icing mix van funcakes te kopen. Maar ik lees dat je dit niet met een handmixer kan mixen, omdat deze vast loopt. Waar moet je het dan mee mixen? Ik heb alleen een handmixer namelijk (evt. kunnen daar ook deeghaken op). Kan het ook gewoon met een garde of is dat geen doen? Nogmaals: ik heb hier geen ervaring mee en wil graag het e.e.a. uit proberen.

2

Re: Royal Icing mixen

Een handmixer heeft het probleem dat de icing te zwaar /stug is en dat daardoor de mixer doorbrand ivm te weinig vermogen
succes

Bij mijn handmixer was het geen probleem... :think:

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

4

Oh kijk, dat zou mooi zijn. Ligt het misschien aan het vermogen van de handmixer? De mijne is een tefal prep'line handmixer, 350W. Prima ding en ik heb eigenlijk niet zo'n zin dat hij door dit experiment doorbrandt...  :P Geen idee waar ik het anders mee zou moeten mixen. Om nou gelijk een nieuwe mixer aan te schaffen...  :nooo

5

Ik zou inderdaad geen handmixer gebruiken. Zelfs mijn kennie heeft soms moeite. Wat je kunt doen is kleine beetjes tegelijk maken en dan met een vork roeren. Een garde is geen goed idee. Dan klop je er teveel lucht in en dan kunnen er weer gaatjes in je laagje icing vallen.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!