1

Onderwerp: Chocolade biscuit met lekkere chocolade vulling (buiten de koelkast)

Hoi,

Ik heb al flink gezocht maar pff ik weet het niet meer...Ik moet een stapeltaartje maken waarvan 2 lagen gemaakt van chocolade biscuit gevuld met chocolade. Nu ben ik geen choco liefhebber en expert dus wil ik graag een beroep op jullie chocosmaak doen ;-)
Waar moet ik de chocobiscuit mee vullen & afsmeren? Hij moet buiten de koelkast kunnen en alleen bestaan uit chocolade.

Graag tips!!! :-)

Owja ik las ook dat de biscuit van Funcakes niet goed omhoog kwam. Klopt dat? Ik las dat iemand 15 min mixte en toen wel mooi hoog werd. Of moet ik er gewoon een extra ei bijdoen wat ik ook heb gelezen.

2

Re: Chocolade biscuit met lekkere chocolade vulling (buiten de koelkast)

Ik zou ganache proberen. Dat kun je zowel met witte, als melkchocolade maken en daar kun je ook mee afsmeren. Doordat je de slagroom verwarmt hoeft deze vulling niet in de koelkast.

FunCakes is prima om mee te bakken, wel minstens 10 minuten mixen, maar een kwartier is nog beter.
Een extra ei toevoegen zou ik niet zo snel doen. Wat ik altijd doe, is de eieren eerst luchtig kloppen voordat je de mix en het water toevoegt.

3

Inderdaad ganache is een goed alternatief i.c.m kersen vlaai vulling is heel lekker. Ik mix gewoon 10 min op op hoge snelheid en 2 min lage snelheid. Mijn taarten zijn 10 cm hoog.
Succes !

4

Afsmeren met 1:1 chocoladebotercreme (basisrecept met gesmolten chocolade erdoor) kan ook prima. Ik vind zelf de smeuiige structuur daarvan beter passen bij een biscuit.
Als knapperige toevoeging zou je ook nog (niet al te fijn) gehakte noten of chocolade op de lagen vulling kunnen doen.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

Afsmeren met 1:1 chocoladebotercreme (basisrecept met gesmolten chocolade erdoor) kan ook prima. Ik vind zelf de smeuiige structuur daarvan beter passen bij een biscuit.
Als knapperige toevoeging zou je ook nog (niet al te fijn) gehakte noten of chocolade op de lagen vulling kunnen doen.

Als het voor alleen volwassenen is, is een beetje chilipeper door de botercreme een bijzonder verrassende toevoeging! Wel even laten staan en nogmaals proeven want de chilipepersmaak komt pas langzaam tit ontwikkeling...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

6

Of een MBC maken en daar kun je dan heerlijk gesmolten BonBonBloc of chocoladereep doorheen doen. Heerlijk!