1

Onderwerp: Scheuren op de bovenrand van de taart.

De laatste tijd scheuren de randen van mijn taart. Eerst dacht ik dat het door het warme weer kwam, maar nu is het niet meer warm en ik heb het nog steeds. Ik leg de plak fondant op de taart en onmiddellijk begint de rand te scheuren. Ik heb dit tot een paar maanden terug nog nooit gehad. Wie weet wat de oorzaak is, ik gebruik altijd de fondant van de Sligro en rol niet dunner/dikker uit dan anders.

Re: Scheuren op de bovenrand van de taart.

Ik lees eventjes mee  :Y
Heb er namelijk ook de ene keer wel last van en de andere keer niet.

Re: Scheuren op de bovenrand van de taart.

Ook vooral met de wat grotere taarten..

4

Re: Scheuren op de bovenrand van de taart.

MadameBaktaart schreef:

Ook vooral met de wat grotere taarten..

Ik heb het ook met de normale en kleinere taarten. :(

Re: Scheuren op de bovenrand van de taart.

Ik gebruik altijd de fondant van de Sligro en ken het probleem eigenlijk niet. Misschien iets langer doorkneden?

6

Re: Scheuren op de bovenrand van de taart.

goed warmkneden, niet te dun uitrollen zorg dat de rand niet gaat hangen een te grote overhang die niet op de tafel leunt gaat scheuren.
Let er ook op dat de randen van je taart niet te scherp zijn.

7

Re: Scheuren op de bovenrand van de taart.

Zijn je taarten hoger dan eerst? Of leg je de lap op de taart terwijl deze op een verhoging staat?
Misschien dat er teveel fondant langs de zijkant naar beneden hangt, als dit erg zwaar is kan het erg snel gaan scheuren omdat er teveel spanning op de "hoek" komt te staan.
Ik rol nu juist dunner uit dan eerst om dit te voorkomen, dan is het fondant minder zwaar. En heel goed kneden zodat het goed soepel is helpt ook.

Fondant van de Sligro ken ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

8

Re: Scheuren op de bovenrand van de taart.

Saskia 74.
Dank je voor je reactie. Ik denk dat de taarten inderdaad hoger zijn. Ik heb sinds een paar maanden een Kitschen Aid en daardoor wordt het beslag langer en beter gemixt en dus zijn de taarten hoger. Hier had ik nog niet bij stil gestaan. De taarten staan en stonden al altijd op een verhoging, namelijk het draaiplateau van Ikea. Ik ga je tips proberen en hoop dat het probleem is opgelost  :Y  :Y