1

Onderwerp: Funcakes banketbakkersroom

Gebruik ik voor mijn workshops en ik vul er soms taarten mee. De laatste tijd merk ik dat deze na het kloppen (of roeren) een klont wordt, waardoor deze niet meer uit te smeren is op de taart. Voorheen had ik dit probleem niet deze mix.

Ik heb ook geprobeerd om de mix met minder vocht te maken, maar het wordt direct een klont.

Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben? een oplossing hebben?

Re: Funcakes banketbakkersroom

Hoi,

Even contact opnemen met Funcakes zou ik je aanraden en het probleem uitleggen.

3

Ik kan de bbr nooit uitsmeren  :think:  Ik spuit deze op de laag omdat deze te dik is om te smeren. Maar een klont is niet goed. Misschien een productiefout?

4

Hoor hopelijk binnenkort meer van Funcakes, maar de bbr spuiten is voorlopig wel een goed idee.

5

De gele roompoeder van de Sligro is heerlijk. Veel romiger vind ik dan die van Funcakes. En verder inderdaad spuiten ipv smeren. Anders smeer je je kapsel al snel kapot. Hoeft niet eens met een spuitzak.
Een plastic zakje waar je de punt vanaf knipt doet ook prima dienst (ik gebruik ook vaak snoepzakken)

6

of gewoon zelf je banketbakkersroom maken,

hier op de site staat een recept, en het is niet eens moeilijk!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

@Siena, ik maak het regelmatig zelf, maar voor groepen bij workshops, of soms als ik weinig tijd heb, dan is het wel handig dat het makkelijker kan.

8

:think: het is wel een koelkastvulling.....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl