1

Onderwerp: Kokos macarons met melkchocoladeganache

Volgende week met mijn verjaardag wil ik macarons op tafel zetten, dus ben ik nog even aan het oefenen.

Ik heb de macarons nu niet gekleurd en kokos eroverheen gestrooid en gevuld met melkchocoladeganache. Ze zijn in ieder geval erg lekker :)

http://i71.photobucket.com/albums/i152/Marielle98/image_zps31a294b8.jpg

2

Re: Kokos macarons met melkchocoladeganache

:P  :P  :P mmmmmmmmmmmmmm lekker ziet mooi uit hoor

3

zoals ik op fb al zei:
Mmmmmmmmmmmmm

krijg er trek van!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Behalve dat ze onwijs lekker klinken, zien ze er ook heel lekker uit!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

Mooi gelukt! Lijkt me ook heel lekker, zo met die kokos erover.

6

Oefenen? Dat hoeft dus niet meer!! Ze zien er geweldig uit!!

7

wauuw!!

Ziet er heerlijk uit  :Y

9

Heb je die geraspte kokos erover gestrooid voor het bakken? Ze zien er ooooooooooverheerlijk uit!

doke schreef:

Heb je die geraspte kokos erover gestrooid voor het bakken? Ze zien er ooooooooooverheerlijk uit!

Ik heb het basisrecept van Lindsay, uit het boekje Hippe Macarons, gebruikt. Direct na het opspuiten heb ik er geraspte kokos over gestrooid. Erg lekker  :Y

11

Die zien er prachtig uit  :thumb: !

12

mmmm die zien er jummie uit!

13

Geweldig boekje he, "Hippe macarons" van Lindsey.
Ik heb het zelf ook en de macarons lukken echt elke keer, terwijl ik er voordien al tientallen naar de vaantjes had geholpen.
De vullingen uit het boek zijn ook heel lekker. (amarettovulling is suuuuuperlekker)

Je macarons zien er echt geweldig lekker uit, ik ga ze dit weekend voor mijn ventje zijn verjaardag maken want hij is gek op kokos en chocoladeganache.

Hoeveel kokosmelk deed je in de ganache? Het gedeelte dat normaal room is gewoon vervangen door kokosmelk?

doke schreef:

Geweldig boekje he, "Hippe macarons" van Lindsey.
Ik heb het zelf ook en de macarons lukken echt elke keer, terwijl ik er voordien al tientallen naar de vaantjes had geholpen.
De vullingen uit het boek zijn ook heel lekker. (amarettovulling is suuuuuperlekker)

Je macarons zien er echt geweldig lekker uit, ik ga ze dit weekend voor mijn ventje zijn verjaardag maken want hij is gek op kokos en chocoladeganache.

Hoeveel kokosmelk deed je in de ganache? Het gedeelte dat normaal room is gewoon vervangen door kokosmelk?

Zeker weten, sinds ik dit boekje heb, lukken ze bij mij ook :)
Voor deze macarons heb ik gewone chocoladeganache gebruikt, met slagroom. Deze smaakten naar chocolade met een vleugje kokos.

Voor de lichtblauwe van afgelopen weekend heb ik wel kokosmelk gebruikt. Maar dan met witte chocolade. Deze macarons smaakten helemaal naar kokos.
Voor de vulling: 200 gr. witte chocolade, 2 dl. kokosmelk, 1/2 vanillestokje en 50 gram geraspte kokos. En dan nog geraspte kokos over de macarons strooien. De vulling was overigens veel te veel. Met de helft kun je al veel macarons vullen.

15

Jammie  :P  dat ziet er lekker en mooi uit.

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!