1 Laatst bewerkt door TanteTruuske (08-10-2013 23:03)

Onderwerp: Help: hoe maak ik een taart met omgevouwen hoekjes?

Goede avond iedereen,

Ben hier net nieuw dus misschien staat het antwoord wel ergens, maar ik zie foto's via google voorbij komen waar het midden vrij is van rolfondant en omgevouwen is naar buiten.

Zoals dit:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct= … 5240559489

Gaat om de vierde foto.

Wie kan mij vertellen hoe dit moet?
Ik zou dit dolgraag donderdag willen proberen, lijkt mij echt geweldig om dat zelf ook te kunnen.
Daarnaast wil ik ook een andere vulling gebruiken als dat ik anders doe... Ik wil de Toblerone vulling gaan gebruiken, geweldig tip hier gevonden, maar wat kan ik daar het beste bij doen? De andere laag met jam? Of wie heeft hier nog een goed idee?

Ik hoor heel graag van jullie!

Groetjes Deborah

2 Laatst bewerkt door kaatjuh (08-10-2013 23:06)

Re: Help: hoe maak ik een taart met omgevouwen hoekjes?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=40989

hoeft niet per se met twee kleuren overigens

Re: Help: hoe maak ik een taart met omgevouwen hoekjes?

Geweldig, ik ga er mee aan de slag.
Lijkt mij echt te gek als het mij lukt, maar met zulke goede foto's/ uitleg kan het bijna niet meer mis gaan ;).

Re: Help: hoe maak ik een taart met omgevouwen hoekjes?

Maar de vulling daar wil ik graag wat meer in verdiepen.
Ik doe nu altijd een laag jam, en de andere laag met slagroom.

Dit wil ik gaan veranderen in iets anders.
Die tobleronebotercreme lijkt mij wel wat, maar zou ik dat gewoon gewoon kunnen combineren met jam? Of heb jij Kaatjuh of een ander idee wat bij elkaar kan? Of wat juist helemaal niet?
Daarin moet ik nog wat wijzer worden.

5

Re: Help: hoe maak ik een taart met omgevouwen hoekjes?

Als je vragen hebt over vullingen, dan kun je het beste je vraag stellen in de rubriek 'vullingen'.
Ook zou je eens kunnen kijken bij de recepten (aan de linkerkant op de site). Daar staan bij veel vullingen ook tips voor het combineren van vullingen.

6

Re: Help: hoe maak ik een taart met omgevouwen hoekjes?

Ik vind zelf bij de toblerone vulling (en eigenlijk alles met chocolade) kersen of frambozen (jam of gelei of vers)  goed combineren.
Eventueel met gehakte pure chocolade of chocolade knapperbolletjes nog over een laag vulling gestrooid.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!