1

Onderwerp: bordeaux rode icing

Voor een bruidstaart eind april mag ik een witte taart maken met bordeaux rode icing bloemetjes.
Nu ben ik vandaag bezig geweest om icing rood te kleuren en dat is niet gelukt.
Had christmas red een (half potje !) maar echt rood werd het niet. bleef een beetje oranje/roze en toen met andere kleurtjes erbij, bruin enzo maar dat werd nks.

iemand tips ??????????

2 Laatst bewerkt door lune (30-03-2008 18:57)

Re: bordeaux rode icing

heb je het al eens geproefd als je er een half potje doorgooit? zelfs mijn kinderen spuugde t uit, het smaakt echt vies.
Ik kreeg t ook niet goed bordeauxrood voor mijn strik.
Maar ik ga het zeker een keer proberen met ipv water er rode kleurstof doorheen te gooien, dan is volgens mij de basis al redelijk gekleurd en kan je er minder kleurstof doorheen gooien om een goede kleur te krijgen.

Alles goed???? nee 3 fout

3

Ik heb bij molen de 4 winden in rotterdam  rode icing gekocht .Als je dat als basis neemt  moet je hem volgens mij alleen maar iets donkerder te maken.

4

oh trouwens voor bordeau marsepein doe ik altijd rood met violet mengen, dat wordt een mooie kleur dus misschien voor icing ook een tip?

Alles goed???? nee 3 fout

5

Ik vind icing ook altijd lastig kleuren hoor, moet best veel in!
Maar je kan eens proberen om een intensief rood te kopen, niet de kleurstof van wilton. Ik heb zwart en rood nu van andere merken, en dan de intensieve kleurpasta, kost ietsje meer, maar dan kleurt het tenminste (nog wel veel nodig hoor).

Mijn website: Presentaart

6

Maroon, of anders Super Red met een beetje zwart.
Ik heb de kleurtjes van spectrum.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

7

het helpt om er wat cacoa poeder door te doen. Vind het moeilijk om Icing rood te krijgen. Helpt om er wat geel/orange in te doen.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no