1

Onderwerp: stroopwafelcrème?

Hoi dames...

Nou heb ik al een poosje op het forum gezocht naar iets wat lijkt op botercreme met stukjes stroopwafel. Maar kon geen duidelijk antwoord vinden.

Ik heb het nu maar in de titel stroopwafelcrème genoemd. Maar is dat te doen? Stukjes stroopwafel door de botercrème?

En dan een andere vulling erbij?
Ik zat zelf te denken aan onderste laag met dulce de leche en de bovenste laag met de stroopwafelcrème.
Iemand ervaring?

Bedankt alvast!

2

Re: stroopwafelcrème?

gewoon proberen ;) ,

zal best kunnen, al is het wel zoet, zeker in combinatie met ddl.
maar misschien als tegenhanger lemon curd erbij?

ik heb laatst een keer geroosterde, gemalen hazelnoten door de botercreme gedaan:  :9 .

succes.

3

Denk dat ik het idd gewoon doe. Het is wel voor een bestelling. Voor een kameraad van mij oom. En hij zegt:  maak er maar wat van met de vulling...
Ik heb al wel een stroopwafelstukjes door de slagroom gedaan en dat in combi met een laagje dolce de leche. Dat was erg lekker..dus neem aan dat het met botercreme ook prima wil. Ik heb nog botercremevulling over van gisteren. Van het feestje van mijn dochtertje. En de taart die ik voor deze opdracht moet maken, moet woensdagmorgen klaar zijn. Dus dacht: dan gebruik ik de botercreme als vulling...

Kan prima hoor, je kan ook de ddl door de bc doen en dan daar nog stukjes stroopwafel door. Ook heel lekker, eventueel met laagje bramenjam oid.

Groetjes Petra

5

Hoi Marisje,

Ik ben ook al erg lang op zoek naar een vulling met stroopwafels er door.
Je schrijft dat je al eens stroopwafels door de slagroom hebt gedaan.
Werden de stroomwafels daar niet super zacht van? Dat het echt drappig wordt? Of viel dat mee?

6

Moma schreef:

Hoi Marisje,

Ik ben ook al erg lang op zoek naar een vulling met stroopwafels er door.
Je schrijft dat je al eens stroopwafels door de slagroom hebt gedaan.
Werden de stroomwafels daar niet super zacht van? Dat het echt drappig wordt? Of viel dat mee?

De meeste taarten maak ik met stroopwafelkruimels en slagroom en een laagje ddl. De stroopwafels worden zeker zacht maar niet papperig. Ik doe wel klopfix door de slagroom.

7

Haha het water loopt me in de mond, ik ga het toch ook maar eens uitproberen!

8

Klopt idd wat Lizetje zegt..Bij mij werden de (grove) kruimels wel wat zacht, maar zeker niet klef of papperig zeg maar.

Dankje voor de tip taartjejansen om nog ddl door de bc te doen!