Onderwerp: Strakke ronde taart
Hoii
Ik heb een vraagje. Als ik
Taarten bak zijn ze wel hoog maar van de bovenkant zijn de bol..
Als kk fondant erop doe ziet het her niet zo
Strak uit? Heeft iemas tips hoe ik dat kan weg kan doen of hoort dat zo.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Strakke ronde taart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoii
Ik heb een vraagje. Als ik
Taarten bak zijn ze wel hoog maar van de bovenkant zijn de bol..
Als kk fondant erop doe ziet het her niet zo
Strak uit? Heeft iemas tips hoe ik dat kan weg kan doen of hoort dat zo.
Misschien moet je op een lagere temperatuur bakken. Dan wordt het meestal al minder bol.
En wat je ook kunt doen is de biscuit omdraaien. Dan heb je namelijk de strakke onderkant als bovenkant. Wordt de taart ook strakker van.
Succes!
Ik bak meestal op 160-170.. Als ik de biscuit omdraai moet het dan ook zo bekleden? Eigenlijk is het wel een idee
Omdraaien is dé truk!
Bedankttt .. Ik ga het vandaag zeker proberen.. Maar als het dan aan de onderkant boller is moet ik het dan snijden dat het recht wordt? Of alleen omdraaien
Wanneer je de biscuit omdraait wordt de onderkant al een stuk platter. Als ik het beslag in de bakpan doe smeer ik deze omhoog naar zijkant toe. Tijdens het bakken krijg ik ook een bolling, maar deze is dan gelijk met de rand. Op lage temp bakken zorgt er inderdaad ook voor dat je geen of minderde bolling krijgt. Ik bak op 160 gr hetelucht. Ik zaag wel alle lagen gelijk, wat dus betekent dat ik soms een klein stukje van de 'bolling' af moet zagen. Dit gaat soms maar om een paar mm, wat aan 1 kant zit, maar de taart is helemaal gelijk
Na het Bakken de taart omdraaien, ik die hem Zoiezo nog even omgedraaid de oven in en druk hem lichtjes aan zodat hij helemaal echt is! In de oven echt Eem minuutje of niet eens, zo is hij perfect plat
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Strakke ronde taart