1

Onderwerp: Keestaarten

http://www.mijnalbum.nl/Album=MQJHYOVE

hallo ik ben kees de haan oftewel keestaart. ook word ik weleens boterkees genoemd of roomkees, maar ik houd het liever gewoon bij keestaart. ik wil graag een aantal creaties met jullie delen van een week geleden toen er een verjaardag was in de buurt en men vroeg mij: kees(taart) kun je een aantal taarten voor ons maken. zo gezegd zo gedaan ik in de weer tot de boter bij wijze van spreken onder mijn oksel zat. wie goed keek kon de verschillende toespelingen en citaten ontwaren naar het bekendere gebakswerk zoals tompouce mergpijp bossche bol luikse wafel bastogne oude wijven roomsoes boterkoek brabants worstebrood kletsmajoor en dergelijke, zal niet alles verklappen maar het geheim zit hem in de botercrème, persoonlijk gebruik ik half om half boter respectievelijk poedersuiker voor een plakkend resultaat, vervolgens boetseren: kneden als het ware alsof het klei is of marmer, beuken soms smeuren bevrijden wie zei dat ook weer dat het beeld in het steen zit opgeslagen en dat het alleen maar ontketend hoeft te worden smaken geuren dromen vormen visioenen allemaal in deeg te vinden, maar er zijn wel een stevig paar mannen- of vrouwenhanden voor nodig om die in een gebak tot uiting te toveren, een kwestie van ontketenen kortom. de volgende taart zat wat meer in de chocoladehoek, om en nabij twee kilo om precies te zijn bestaande uit chocobars van diverse merken waaronder één die bedankt heet maar dan in het frans, daar neem je een doos van, die je in de overdwars doorgesneden ontbijtkoeken mozaiekt (altijd een verassing) daar gaat dan weer een cake bovenop die dient als basis om de overige chocobars in te garneren, verzin zelf een mooie compositie maar je kunt ook mijn vuistregel gebruiken: reep wafel reep chocobar bedankt wafel reep etc chocobar een foef vol slagroom om het geheel mee af te romen. vervolgens meer mijn gevoel richting vlaai gevolgd, zo kwam ik uit op een collage van abrikoos/kers/kruimel opgevuld met slagroom/chocosoes en jam (bessen) allemaal in een kom die je omdraait en klaar is kees(taart) zo hield ik tijd over voor nog wat clusterbommen op basis van chocobar boerencake en spijs, en bommen waren het, mohammed zeg, binnen een kwartier tot op de laatste spaander verslonden huid van marsepijn en hanekam ontbijtkoek, gek genoeg bleef alleen mijn fruitcreatie tot aan het einde van de dag simpelweg onaangeroerd, appels peren bananen met hier en daar een toets fleurig marsepijn een klein schilderij al zeg ik het zelf, maar tenslotte bleef ook de wortel fier overeind in de worstentaart staan dus daar heeft het niet aan gelegen, al met al een erg geslaagde dag, de kinderen met ronde buiken suiker achter de kiezen en genoeg chocolade rond hun mond naar huis, een slagveld achterlatend, het gebaksbolwerk dat wederom geen stand kon houden, alles op en verslonden maar voldaan als na een gezellige veldslag. veel groeten en tot de volgende keer, keestaart.

p.s hier kun je ze bekijken: http://www.mijnalbum.nl/Album=MQJHYOVE

2

Re: Keestaarten

Kees welkom op het forum....

Kan je misschien je forse lap tekst in wat alinea's onderverdelen, dat leest een stuk makkelijk want nu raak ik steeds 'de regel kwijt'......  :o

Welkom nogmaals, veel succes en plezier hier!

3

Welkom! Je bent een lekkere kletskous lol
Én een hele eigen creatieve inslag! Veel plezier!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

4

Allereerst welkom  :)
Ja, dit had ik ook....ben gestopt na de vierde regel  :o  :o .
Heeft er misschien ook mee te maken dat ik vandaag 3 taarten had en morgen nog 1, waardoor ik best wel moe ben ....

5 Laatst bewerkt door Esther68 (27-09-2013 23:34)

Oeps 2x.....vermoeidheid denk ik  ;) . Ga maar snel slapen.....

6

Ik zeg aparte taarten

en welkom op het forum

7

Welkom Keestaart! Nadat ik je tekst doorgeworsteld had ( nieuwe zin=hoofdletter,maakt het ook wat prettiger om te lezen  :) ) was ik toch wel heel nieuwsgierig geworden naar het resultaat...

Ehhh...ehhh...ja zó kan het ook ! Alleen vind ik het er niet zo smakelijk uit zien...maar dat kan aan mij liggen, ik kan me voorstellen dat kinderen er op aanvallen!

Carpe Diem !

8

Het is een soort van kunst....maar ik zou alleen kijken.  :D
Zag ook heel wat kinderen eerst bedenkelijk kijken maar logisch dat ze toch op het zoete aanvallen. De smaak zal zeker goed zijn.  :)
...maar als ik nu moet bedenken dat de boter tot onder de oksels zit...eh...dan duik ik toch zelf maar de keuken in.  :lol:  ;)
...neemt niet weg dat er vast heel veel plezier geweest is tijdens het maken, de dag en het proeven.

Nog een fijne dag voor iedereen.

tsja... wat moet ik hiervan denken....

10

verbaasd me dat je geen smeerkees  ;)  :+  genoemd word.

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

11

Tja dat kunnen wij ook nog doen met de restanten........ik zou zeggen:
Gat in de markt. :thumb:    :+

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

12

....... hier zijn geen woorden voor.....
met of zonder hoofdletters, komma's en punten.....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

marijetje schreef:

:lol:

14

OMG

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

15

OMG

Liefs,   Ricky

16

OMG

Liefs,   Ricky

17

vaak begin ik bij het woord TAART al te watertanden :D ,
had ik nu helemaal geen last van :nooo

en je tekst: geen touw aan vast te knopen, sorry.

18

Heeft niet echt iets met taarten decoreren te maken  :nooo .
Zou het ook niet eten sorry ieder zijn ding zeker??

Je kunt me ook vinden op Facebook http://www.facebook.com/BakkerAn
En als je het leuk vind klik dan op >> Vind ik Leuk

19

Hmm.. ieder zijn talent.. ik vind het er persoonlijk erg onsmakelijk uitzien, en de combinaties lijken mij ook nogal euh.. apart.

Wat zit er om de rand van de worteltaart, braadworst??
De papiertjes nog om de "bedankt" zoals je het zelf noemt, en de schil nog om de banaan??

20

marijetje schreef:

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Sorry, maar ik eet toch liever dingen die er smakelijk uitzien.

21

en*de*kids*are*still*alive.....

Eerlijk gezegd vind ik het er ronduit vies uitzien. Verder vraag ik me af of het wel allemaal hygiënisch gemaakt wordt als ik zo de foto's bekijk. Maar ieder zijn ding. Ik zal er in ieder geval niks van eten.

23

Creatief is het zeker!

24

Je kan er van vinden wat je wilt.

Ik vind het briljant :D

25

Ik dacht het is een grapje, maar ze eten het echt... Ik vind het er vies uitzien, sorry

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"