1

Onderwerp: 3 laagjes vullen, iets met bosvruchten en vanille?

De titel zegt het al. Ik wil mijn biscuit met drie laagjes vullen.
Ik ben alleen een beetje erg inspiratieloos. Ik wil een keertje wat anders dan aardbei of framboos.

Chocolade als vulling vind ik te machtig, mokka vindt niet iedereen lekker.

Iets met vanille en bosvruchten lijkt me wel lekker. Wat is jullie ervaring daarmee? Wat kan ik dan als derde laag doen?

Laagje vanillecreme, bosvruchtencreme en dan bosvruchtenjam?
of geen jam en alleen dunne laagjes creme (of zal dat erg machtig worden?)

Of nog een andere smaak dan bosvruchten en vanille?

Dank voor jullie input!

2

Re: 3 laagjes vullen, iets met bosvruchten en vanille?

blauwe bessen, bramen en frambozen  zijn momenteel volop verkrijgbaar, erg lekker en super gezond, en ook erg lekker in combi met citroen crème of bbr

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Vanillecreme, bosvruchtenbavarois en bosvruchten(jam/-vlaaivulling)?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Ik vul standaard 3x. Meest gevraagde vulling is aardbeienjam/vlaaifruit, vanillecreme en aardbeiencreme. Omdat ik dus 2x crème doe, vul ik deze wel dun, anders wordt het inderdaad te machtig.

Zelf vind ik bastongecreme ook lekker bij bosvruchten. Laatst chocolade biscuit getrempeerd met creme de casis, gevuld met laagje bosvruchtencreme met verse bosvruchten erop, laagje bosvruchtenjam en laagje bastognecreme (vanillecreme met stukjes bastognekoek erdoor). Was erg lekker en ook alleen maar goede reacties op gehad.

Groetjes Petra

6

Hmm, lekkere suggesties. Bastogne crème ga ik binnenkort ook maken in combi met kersenvlaaifruit en monchou. Dus voor deze taart op zoek naar iets anders.  :)  :)

De bavarois lijkt me ook lekker!

7

als je 3 x vult, kun je ook een laagje Zwiterse room doen, maakt het net iets anders dan alleen creme-lagen.

zelf doe ik op vaak op iedere laag een dun laagje (verdunde) jam, eigenlijk ipv tremperen, daarop de andere vulling.

succes met kiezen, (of is de taart al op?)

8

omakneeltje schreef:

als je 3 x vult, kun je ook een laagje Zwiterkunnen.  doen, maakt het net iets anders dan alleen creme-lagen.

zelf doe ik op vaak op iedere laag een dun laagje (verdunde) jam, eigenlijk ipv tremperen, daarop de andere vulling.

succes met kiezen, (of is de taart al op?)

Zwitserse room had ik ook al aan zitten denken
Meestal werk ik met vullingen die wat langer buiten de koelkast kunnen,  dus daar twijfel ik nog over, idem over de bavarois.  De taart is voor vijf oktober,  dus ik heb nog even. Ik denk nu aan vanillecreme, bosvruchten creme en jam van zwarte bes