1

Onderwerp: Biscuit in lagen snijden: de ultieme tip?

Ik word er een beetje moedeloos van: het in lagen snijden van biscuits.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd: groot broodmes, taartsnijder van de Xenos met een geribbeld draadje en de snijder van Wilton met het gladde draadje.
Maar bij het mes ging het *uiteraard* scheef en bij de taartsnijders ging het draadje telkens hoger omdat deze niet helemaal strak staat gespannen.

Wat is nu de ultieme tip of aanrader?
Ik dacht eerst dat die wit-paarse taartsnijder een goede zou zijn, maar ook daar lees ik veelal negatieve reacties over, omdat het mes scheef gaat.
Ik ben dus benieuwd wat jullie ervaringen zijn, voordat ik weer wat koop dat niet goed werkt.

Re: Biscuit in lagen snijden: de ultieme tip?

Ik pak gewoon een broodmes en houd mijn mes tegen de taart aan. De taart staat dan op een draaiplateau en ik houd mijn arm tegen mijn zij. Dan draai ik het plateau en houd het mes tegen het biscuit. Op die manier beweegt alleen het plateau en niet het mes. Ik heb eigenlijk altijd een recht gesneden biscuit!  Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo hihi.

3

De dubbele taartsnijder (met kartelrandje) van Städter, heb je gelijk drie lagen in 1 keer snijden......

4

Ik gebruik de taartsnijder en maak er een soort beweging mee. De taart houd ik wel tegen.

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

5

Ik doe het net zo als Dotjeslagroom en ook hier altijd rechte lagen.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

6

Een tip uit één van de Crafsty cursussen:

• - neem een meetlat
    - steek tandenstokers rond om rond in je biscuit (om de paar centimeter) op de plaatsen waar je wilt snijden, bijvoorbeeld op 1,5 en 4 centimeter.
    - leg je mes op de tandenstokers en snij zo helemaal rond
    - tandenstokers eruit en je hebt je perfecte snijlijnen

Is het zo een beetje duidelijk wat ik bedoel??

7

De dubbele taartzaag van Stadter is inderdaad echt een aanrader... Ik ga echt nooit scheef met deze zaag.

En je bodem goed tegenhouden als je gaat snijden, het mes het werk laten doen...

Gek op taart!

8

Ik heb het ook eens gehad dat mijn taartzaagje te los zat en heb toen de beugels, waar het zaagje in geklemd zit, een beetje uit elkaar getrokken. Zaagje zat weer strak  :Y

9

sam schreef:

Een tip uit één van de Crafsty cursussen:

• - neem een meetlat
    - steek tandenstokers rond om rond in je biscuit (om de paar centimeter) op de plaatsen waar je wilt snijden, bijvoorbeeld op 1,5 en 4 centimeter.
    - leg je mes op de tandenstokers en snij zo helemaal rond
    - tandenstokers eruit en je hebt je perfecte snijlijnen

Is het zo een beetje duidelijk wat ik bedoel??

zo doe ik het dus ook. Perfect rechte snijlijnen!!

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

10

Ik vind de zaag van stadter ook erg fijn, de grote van PME ook, deze zagen hebben kartels en zagen daardoor heel gemakkelijk!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

11

gewoon een groot broodmes nemen en een hand boven op de taart leggen zodat je voelt waar je mes naar toe gaat
en heel veel oefenen :Y

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

12

Ik ben toch niet zo handig gebleken met het broodmes, dus mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een taartsnijder.
Ik zag meermaals de snijder van Städter voorbij komen, dus heb deze maar meegenomen uit de winkel. Biscuit staat in de oven om daarna -nadat hij uiteraard is afgekoeld- gevuld te gaan worden. Dan zal blijken of ik er ook zo blij mee zal zijn.
To be continued...

13

Wauw, ik ben om!
Ik was helemaal radeloos, onder het mom: als de ene taartsnijder niet goed werkt, zal een soortgelijk model vast ook niet werken.
Maar ik ben helemaal om: wat een geweldig ding van Städter.
Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt wat aan gehad.  :thumb:

14

Ik heb ook de dubbele, nooit problemen mee gehad. Maar er bestaan dus ook kwalitatief slechte uitvoeringen. Goed om te weten.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

15 Laatst bewerkt door Tigrasas (24-09-2013 22:13)

ik zaag altijd eerst de bovenkant (is onderkant dus uiteindelijk) vlak met de snijder van Wilton, hierna gewoon met de snijder met twee draadjes in drie lagen

het geheim zit hem in het feit dat je de snijders het werk moet laten doen, en niet hard moet duwen of drukken, als je dat wel doet, krijg je scheven lagen. Gewoon heel licht en luchtig heen en weer zagen
Overigens markeer ik altijd de buitenkant van de taart met beetje botercreme zodat ik na het vullen de lagen altijd weer goed op elkaar heb, dus mocht er iets scheef zijn gegaan zie je dat dan niet meer als je gaat afsmeren

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

16

ik heb de taartZAAG van pme, geweldig ding!

(met echt een geribbeld/getant draad, ipv een gladde draad)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

17

jolien87 schreef:

Wauw, ik ben om!
Ik was helemaal radeloos, onder het mom: als de ene taartsnijder niet goed werkt, zal een soortgelijk model vast ook niet werken.
Maar ik ben helemaal om: wat een geweldig ding van Städter.
Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt wat aan gehad.  :thumb:

Ik heb even gekeken welke ik eigenlijk had....en dit is de Stadter  ;) . In een eerder bericht vroeg ik me af hoe de zaagjes konden verschuiven, want er zitten toch van die inkepingen in? Dit is dus blijkbaar niet bij alle taartzagen. Deze is inderdaad superfijn  :Y

@Siena: die van Stadter heeft ook een gekartelde zaag  :Y