1

Onderwerp: slappe fondant en stapeltaart

heb 2 vraagjes

me laatste  taart die ik met fondant had bekleed werd na het staan slap. Tegen mij hebben ze een keer gezegt dat je een taartt met fondant niet in de koelkast mag bewaren omdat die dan gaan condenseren.  dus nou mijn vraag moet hij nu wel of niet in de koelkast.

en  ik ga vandaag me eerste stapeltaartje maken maar  kan ik inplaats van  die houtjes om  de 2de taart erop te laten steunen ook kittekat   gebruiken???

2

Re: slappe fondant en stapeltaart

Je taart kan gewoon in de koelkast hoor, maar niet te koud. Bv. in een taartdoos. Hij moet zelfs in de koelkast als er bv. slagroom in zit. Als hij eruit komt gaat hij misschien een beetje zweten maar dat droogt vanzelf weer op.

En je kunt ook kitkat gebruiken voor je stapeltaart hoor.

3

oo  dank je wel

ik doe er gewoon botercreme in  dus voor de vulling hoeft hij niet in de koelkast.

maar als hij gaat "smelte"dat betekend gewoon dat hij te warm heeft gestaan

4

ik hab al mijn taarten in de koeling gehad....mijn koelkast staat op 6 graden...en t gaat PRIMA

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

5

Ik zou trouwens niet een stapeltaart op kitkat laten steunen hoor! Het kán wel maar de kans dat het zacht wordt en dan slap is heel groot. Dus met een wat hogere stapeltaart zou ik gewoon plastic of houten stokjes nemen!

Mijn website: Presentaart

6

Anne Brith schreef:

ik hab al mijn taarten in de koeling gehad....mijn koelkast staat op 6 graden...en t gaat PRIMA

ja mijn  koelkast heeft 7 standen dus ik weet niet wat 6 graden is. hij staat nu tussen de 2 en 3

we gaan het wel proberen kijken hoe hij eruit komt morgen {ga hem vanavond pas maken}

en een stapeltaart maak ik  niet meer want hij moet met de auto vervoerd worden en  ben bang dat hij gaat schuiven omdat ik ook niet zo'n lange stok heb

maar bedankt allemaal
weer wat geleerd hihihi

7

euh, wat is kittekat ?

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

8

Kittekat is een merk kattenvoer (kittekat, voor een fitte kat), maar ik neem aan dat er kitkat (je weet wel, die chocolade biscuit reepjes) bedoeld werd ;)

Gewoon, omdat ik het zo leuk (en lekker) vind!
www.cakeme.nl

Je kan ook zo'n thermometer voor de koelkast kopen.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

10

naomitje schreef:

ja mijn  koelkast heeft 7 standen dus ik weet niet wat 6 graden is. hij staat nu tussen de 2 en 3

we gaan het wel proberen kijken hoe hij eruit komt morgen {ga hem vanavond pas maken}

en een stapeltaart maak ik  niet meer want hij moet met de auto vervoerd worden en  ben bang dat hij gaat schuiven omdat ik ook niet zo'n lange stok heb

maar bedankt allemaal
weer wat geleerd hihihi

Mijn koelkast heeft ook 7 standen en op stand 3 gaat het prima hoor, mijn fondant 'zweet' niet of nauwlijks. Succes!

11

ok heelfijn ja ik bedoelde kitkat hihihi geen kattevoer hooor  foutje van mij hihihi