1

Onderwerp: Iemand had deze namiddag speciaal nieuws te melden aan man en familie

Ikke niet hé, voor alle duidelijkheid :D

Mijn eerste zwangere buiktaart, op het bakken in de blanda na vond ik het leuk om te doen. Na drie pogingen waarbij de biscuit telkens inzakte als een pudding, heb ik uiteindelijk zelf de vorm gesneden uit 'gewone' biscuits. Veel 'afval'  :rolleyes:

Maar goed, ik kreeg net een sms-je om te zeggen dat iedereen helemaal ontroerd en blij was, dus dat is weer leuk.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EYTMMSNS-D.jpg

2

Re: Iemand had deze namiddag speciaal nieuws te melden aan man en familie

leuk om zo dit nieuws te brengen .mooi gemaakt

3

Bedankt Miep :)

4

Ow gaaf!!! Leuk hoor.

5

Leuke taart!
Ik bak altijd als ik een bol-vormige taart wil gewoon een vierkant biscuit die ik in pakken van ongeveer 1 cm dik snijd. Die leg ik dan in een ronde schaal, en als de schaal helemaal bedekt is een laag vulling eroverheen en dan weer stroken biscuit, weer vulling, enzovoorts, net zo lang tot de schaal vol is. Goed 'vol' vullen, even koelen en dan omdraaien. Gaat prima, en op deze manier heb je nauwelijks 'afval'.
Misschien heb je hier een eventueel volgende keer iets aan :)

Leuk gedaan!
Ik bak zelf ook in de blanda maar geen problemen gehad eigenlijk.
kan het misschien zijn dat het biscuit nog niet gaar genoeg is?
Ik bak de kleintjes voor ong 15 tot 20 minuten op 150 graden (hete lucht) en de grotere voor ong 35 tot 45 minuten.
Maar alsnog goed gelukt!

7 Laatst bewerkt door sam (24-09-2013 09:06)

Bedankt voor jullie leuke reacties en het meedenken.

Ik vermoed dat mijn inzakkende biscuits te maken hebben met het feit dat ik sinds kort een kitchenaid heb en dat die 'te luchtig' klopt. Gisterenavond heb ik een gewone biscuit gebakken en ook die is ingezakt, dat heb ik daarvoor nog nooit gehad.

Andere mogelijkheden zijn; ander merk bakpoeder, ander merk maïzena, oven die temperatuur verliest. Ik ga deze week nog een aantal baksels maken zodat ik weet waaraan het ligt.

@Anna: die methode heb ik ook al eens gebruikt en die werkte inderdaad goed met botercrème als vulling. Ik moest deze keer vullen met slagroom en vers fruit en had schrik dat deze methode niet zo aangewezen was?

@ Ladylisa: ik heb ze wel lang genoeg in de oven gelaten, maar ze zakken in na ongeveer 25 minuten in de oven te staan

8

Ik heb het ook weleens gedaan op die manier met bavarois of vlaaifruit als vulling, dat ging ook prima hoor!
En ik dacht nog wel dat die kitchenaid zo'n perfect ding was -m'n man wil 'm graag, maar hij is echt duur ;( -, maar hij heeft dus ook een nadeel...

9

Anna S schreef:

Ik heb het ook weleens gedaan op die manier met bavarois of vlaaifruit als vulling, dat ging ook prima hoor!
En ik dacht nog wel dat die kitchenaid zo'n perfect ding was -m'n man wil 'm graag, maar hij is echt duur ;( -, maar hij heeft dus ook een nadeel...

Ik ben er nog niet helemaal uit wat de oorzaak is (ben vandaag terug mijn oud merk bakpoeder gaan kopen), maar volgens iemand uit mijn 'bakkring' moet ik met de Kitchenaid maar 5 minuten kloppen ipv 10. Ik ga de komende tijd testen!

10

Hij is prachtig!  :thumb:

11

Gaat het aan de randen dan niet te hard tov het midden als je zo'n krater krijgt?

Stroken vochtige handdoek om je bakvorm zou dit op kunnen lossen, zodat je bak product gelijkmatig rijst.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

12

Vergeten, het resultaat is evengoed heel mooi geworden :thumb:

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

13

@ Pink lotus: bedankt :D
@ Ireen123: ik heb nog al taarten gemaakt in de blanda en dan zet ik in het midden een flower nail, om de warmte goed te geleiden. Daar lukte het vroeger goed mee. Nu met die krater was de biscuit gewoon niet te eten, ik heb er 3 in de container gegooid!
Ondertussen heb ik opnieuw een biscuit gemaakt, met mijn oude Kenwood en mijn oud bakpoeder, en die is terug gewoon goed gelukt. Volgende week nog verder testen welke van de 2 verantwoordelijk was voor het mislukken.
Ik bak trouwens altijd met 'bak even' strips rond mijn bakring, ben ik heel tevreden over. Alleen met zo'n blanda gaat dat niet.