1

Onderwerp: AH stempel gekocht... Zie hier het resultaat...

Koken vond ik altijd al leuk, maar bakken was nooit zo mijn ding.
Tot ik - lekker eigenwijs - besloot dat ik mijn bruidstaart in april jl. wel zelf kon maken, inclusief de bijbehorende 600 cc.

Nu ben ik ook besmet met het bakvirus. Koekjes hadden tot nu toe ook nooit mijn interesse. Ik zag de stempels liggen bij AH en ik dacht, och een keer proberen kan geen kwaad. Heel eerlijk gezegd zijn dit mijn eerste koekjes sinds..... ooit...???? (En ik ben 38, dusssssss... :D )

Het recept van deze site gebruikt. Daar wat nootmuskaat, kaneel, gemberpoeder en maple sirup in gegooid op gevoel, en wat kleurstof om uit te proberen.

Ik moet de volgende keer de stempel er nog beter indrukken, maar wil ze toch even delen. En het ruikt hier nu lekker in huis!!!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q4BJXKGQ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LVK63Y3N-D.jpg

Enne, ze zijn heerlijk!

2

Re: AH stempel gekocht... Zie hier het resultaat...

Zo, nou die zijn beter gelukt dan die van mij van de week. De mijne kregen nog een heel uitgestulpte rand om de stempel heen. Ik denk dat mijn balletjes te groot waren of zo. Hoe heb jij ze gemaakt qua stempelen?

Ik kan je geen foto laten zien, ze zijn al opgegeten. Wel leuk he, koekjes bakken?

Tieneke

ik heb de stempel ook gekocht van de week en uitgeprobeerd, erg leuk... straks worden hier ook weer speculaasjes uitgeprobeerd  :D  mjam!

ik had trouwens het deeg uitgerold met een deegroller en daar met de ring uit gestoken en dan de stempel in het midden erin gedrukt. (maar ik had koekdeegmix van zeelandia gebruikt)

4

Ik heb hetzelfde gedaan als Saskia.
Deeg uitrollen met deegroller, dan uitsteken en toen de stempel erin.

5

Leuk! Ik heb de stempel ook liggen, binnenkort maar eens uitproberen :)

Ik ben trouwens van plan om het dan andersom te doen: deeg uitrollen, dan stempelen en om de afdruk heen uitsteken. Ik denk dat je koekje dan strakker blijft, doordat de vorm niet uitgedrukt wordt met het stempelen  :Y  :D

Groetjes, Monique

6

MoParf schreef:

Leuk! Ik heb de stempel ook liggen, binnenkort maar eens uitproberen :)

Ik ben trouwens van plan om het dan andersom te doen: deeg uitrollen, dan stempelen en om de afdruk heen uitsteken. Ik denk dat je koekje dan strakker blijft, doordat de vorm niet uitgedrukt wordt met het stempelen  :Y  :D

Ja zo heb  ik het ook gedaan en ze zijn super goed gelukt en mooi in vorm gebleven

groetjes Hanneke

7

Nou meiden, dat ga ik dan ook volgende keer proberen, bedankt voor de tips! Ik vroeg mij heel blond al af waar die uitsteker voor was...

Tieneke