1

Onderwerp: Ganache met aardbeientova

Zou het mogelijk zijn om ganache te maken van slagroom, witte chocolade en aardbeientova? Zo ja, in welke hoeveelheden/verhoudingen moet in ongeveer aanhouden? Het is trouwens bedoeld voor de vulling van macarons.

2

Re: Ganache met aardbeientova

Wat is aardbeientova?

Sweet as sugar and everything nice

3

Bedoel je dan die aardbeiensaus voor over bijv. ijs?
Zou het gewoon proberen

Gek op taart!

4

Moet kunnen, let alleen op dosering/verhoudingen..... ik heb al ganache gemaakt van blauwe bessen, aardbeien etc. etc....... erg lekker!

5

Ik bedoel inderdaad die aardbeiensaus voor over de pudding/ijs, in zo'n glazen flesje. Ik ga het vanmiddag maar proberen!

6

ben benieuwd welke verhoudingen je hebt aangehouden want het lijkt mij erg lekker!!

7

Eerste poging is jammerlijk mislukt..
Ik had slagroom opgewarmd, witte chocolade en tova er door geroerd, af laten koen en daarna ging het mis! Het lukte niet meer om het stijf te kloppen. Had ik de tova na het kloppen er door moeten doen? Ik vond de smaak ook niet lekker, de witte chocolade overheerst enorm (hoewel ik nog wel per ongeluk te weinig witte chocolade er bij gedaan had). Heeft iemand tips?

8

Ik zou hem inderdaad eerst opkloppen en dan pas de saus erdoor...

Sweet as sugar and everything nice

9

En misschien nog een alternatief voor de witte chocolade? Ik ben lang aan het zoeken geweest naar recepten voor vulling voor macarons, maar ik vind het lastig te vinden. Ik heb het ook met melkchocolade geprobeerd (en slagroom), dat ging prima!