1

Onderwerp: Vlaaifruit

Ff een vraagje kan je ook vlaaifruit als vulling gebruiken?

2

Re: Vlaaifruit

Ja hoor, gaat prima! Vooral de kersenvariant vind ik erg lekker  :9

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Dankjewell.. Aardbei zal ook goed zijn toch.. Ik ga een stapeltaart maken van 4 laags maar weet niet eigenlijk hoeveel blikjes ik nodig zou hebben eigenlijk.. Ik dacht eerst aan aardbei jam? Maar vlaaifruit zal vast ook wel smaken.

Moet je de vlaaivulling dan nog bewerken? Is het niet te vloeibaar?

5

Hoe zou ik dat eventueel moeten maken.. Vlaaifruit van hak aardbei.. Ik dacht gewoon zo gebruiken  :o

6

Of ah merk

7

Je kan het zo uit het blikje tussen de taart doen. Wel een dijkje maken.De aardbeienvariant vind ik zelf heerlijk. De kersen trouwens ook, die is lekker fris.bosbessen vind ik wat minder en tropisch fruit is ook lekker maar daar haal ik altijd even de staafmixer doorheen omdat daar best wel grote stukken inzitten
En volgens mij heeft AH het niet met eigen merk, ik heb het iig nog nooit gezien.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

8

Je kan het zo uit het blikje tussen de taart doen. Wel een dijkje maken.De aardbeienvariant vind ik zelf heerlijk. De kersen trouwens ook, die is lekker fris.bosbessen vind ik wat minder en tropisch fruit is ook lekker maar daar haal ik altijd even de staafmixer doorheen omdat daar best wel grote stukken inzitten
En volgens mij heeft AH het niet met eigen merk, ik heb het iig nog nooit gezien.

9 Laatst bewerkt door misty (20-09-2013 13:31)

Oeps!!1 x is meer dan genoeg. :o

10

11

Misty wat bedoel je met een dijkje?
Ik ga zaterdag mijn eerste taart maken en wilde misschien vlaaifruit gaan gebruiken.

12

Duvessa schreef:

Misty wat bedoel je met een dijkje?
Ik ga zaterdag mijn eerste taart maken en wilde misschien vlaaifruit gaan gebruiken.

Een randje spuiten van botercrème en dan daarin je vlaaifruit.

http://koekjesentaartjes.blogspot.nl/20 … final.html

Als je de onderste laag vult met vlaaifruit, zou je de bovenste laag met iets anders kunnen vullen. Bijv. slagroom, banketbakkersroom, aardbeienkwarktaart van Mona etc....

Succes met het maken!

13

Als je denkt dat de vulling te vloeibaar is en bang bent dat het in de biscuit trekt, kun je ook een dun laagje botercrème smeren en daarbovenop de vlaaivulling doen.

14

Ik meng de blikjes vlaaifruit tegenwoordig met slagroom... dan krijg je echt een heeeeeerlijke vulling!

Gek op taart!

15

Oh dat zal best taartjesgek, ik was nog nooit op dat idee gekomen maar ik geloof graag dat die combinatie lekker is.
Ik ben alleen geen fan van slagroomvulling, maar zo nu en dan moet het kunnen.
Al helemaal nu de temperaturen buiten omlaag gaan kan je wat langer een met slagroom gevulde taart op tafel laten voor het decoreren.