1

Onderwerp: Fondant schijnt door

Ik heb een taart bekleed met witte fondant. Normaal heb ik altijd scheurtjes maar ik heb dit keer de fondant een stuk dunner uitgerold en geen één scheurtje. Maar ik heb wel een ander probleem. De vulranden drukken heel erg door de fondant heen. Heb ik dan toch te dun uitgerold?

2

Re: Fondant schijnt door

Afsmeren met botercreme in de kleur van je biscuit?

3

Re: Fondant schijnt door

Of afsmeren met melkchocolade-ganache bij witte fondant/marsepein. Bij andere kleuren kan je ook afsmeren met witte choco-ganache.

Náást het niet te dun uitrollen, dat helpt echt ook!  ;)

4

Re: Fondant schijnt door

En anders wat dikker afsmeren.

5 Laatst bewerkt door jolien87 (24-09-2013 17:31)

Re: Fondant schijnt door

*dubbel*

6

Re: Fondant schijnt door

Ik denk idd dat je te dun hebt uitgerold  :o

Ik smeer altijd 2x af als ik met wit bekleed, vooral als er geen drukke versiering op komt.

Re: Fondant schijnt door

Als je de randen niet ziet, maar de vulling als het ware naar buiten drukt kan het ook zijn dat je te dik gevuld hebt voor deze dikte fondant. Dan zou het kunnen helpen als je in dunnere lagen vult, of als je in de zelfde dikte wilt blijven vullen, een stevigere afsmeer en dijkjes laag gebruikt, bijv 1:1 of ganache.

Groetjes Petra

8

Re: Fondant schijnt door

Ik bekleed dan dubbel. Ik vind zelf beter 2x heel dun bekleden dan 1x heel dik. Maar dat is persoonlijk...
Als je de taart met ganache afsmeert, dan heb je het probleem ook niet, omdat ganache is wat steviger dan botercreme.
Succes !