1

Onderwerp: Ik wil zoveel uitproberen....! Mijn eerste kussentaart

Steeds zie ik zoveel mooie taarten voorbij komen en heel vaak denk ik dan: zou ik dat ook kunnen??? Ik heb nog zoveel op mijn wensenlijstje staan om uit te proberen! Dit was er één van. Ongeveer mijn tiende taartje schat ik zo... Voor mijn schoonmoeder die 75 werd.

Ze zag de taart en wilde 'm optillen... Hi hi. Missie geslaagd dus, want hij leek blijkbaar op een echt kussen  :lol:
Zelf vond ik 'm een beetje saai, dus de volgende keer komt er nog een tiara of schoen ofzo bovenop...

Maar voor nu... Redelijk tevreden

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6BUT7CDA-D.jpg

2

Re: Ik wil zoveel uitproberen....! Mijn eerste kussentaart

knap hoor!!  :Y

3

Maak je dit in een speciale bakvorm?
Heb geen idee namelijk..

Ik vind hem heel mooi!

4

Dit is gewoon een vierkante vorm die ik zelf bijgesneden heb (na het bestuderen van een youtube filmpje). Goed gladmaken met botercreme en even hard laten worden in de vriezer.

Dan eerst de onderkant tot de helft bekleden, taart omdraaien en dan de bovenkant bekleden. Dit vond ik het spannendste stukje.
Met het randje in het midden kun je de naad makkelijk wegwerken. Ik dacht dat dit nooit mooi zou worden, maar het viel eigenlijk erg mee.

De ruitjesvorm heb ik gemaakt met een strook bakpapier. Er langs "snijden". Zo de hele taart diagonaal afwerken en dan de strook overdwars leggen zodat je een goede ruit krijgt....

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik heb nog niet zoveel tools, dus moet af en toe wat creatieve oplossingen verzinnen. Maar met youtube kom ik een heel eind!