1

Onderwerp: Minion.....

Ik had ook eindelijk tijd (en een slachtoffer  :lol: ), gevonden om een Minion-taartje voor te maken.
Eén van onze directeuren lacht zich namelijk helemaal krom om de capriolen van deze grappige wezentjes en vandaar dat ik ter ere van zijn verjaardag er eentje heb gemaakt.

Het taartje bestaat uit 3 lagen; 1 laag browniecake met verse frambozen, 1 laag frambozencake met chocoladestukjes en 1 laag browniecake met chocoknispers.

Aan de reacties te merken vonden ze het allemaal erg lekker en of ik niet wat vaker die combinatie wilde gebruiken als ik weer eens een taartje maak  :P

Om de verrassing compleet te maken hadden we er ook een shirt bij gegeven

http://i42.tinypic.com/sn319d.jpg

http://i40.tinypic.com/awvnnl.jpg

Eindelijk weer eens een taartje waar ik tevreden over ben  :D

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

Re: Minion.....

Ik vind ze ook zo leuk!!!
Mooi gemaakt!

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

3

Leuk!

Erg leuk! Zijn dat meerdere ronde taarten op elkaar gestapeld of hoe moet ik mij dat voorstellen?  :)

Ben erg benieuwd!

5

hij is leuk hoor, :D

Ik heb inmiddels op internet gezocht naar how to minion en daar zag ik inderdaad meerdere taart lagen op elkaar :)

Super gemaakt jouw taart!

7

Hartstikke leuk....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

8

Super leuk!!!

Life can be so sweet!!

9

Heel erg leuk!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

10

Geweldig!  :thumb:

11

super gemaakt

12

MadameBaktaart schreef:

Erg leuk! Zijn dat meerdere ronde taarten op elkaar gestapeld of hoe moet ik mij dat voorstellen?  :)

Ben erg benieuwd!

Hoi, allereerst dank je wel voor je leuke reactie  :)

Er staan inderdaad verschillende howto's op internet, maar ik heb 't als volgt gemaakt:

2 Ronde cakes en 1 blanda gebakken (geen biscuit dus).
De cakes heb ik deze keer niet gevuld, maar in het beslag al extra's gedaan zoals chocola en fruit.
Hoewel cake lekker massief is en niet gauw inzakt heb ik toch iedere laag met houten dowels gestut.
Tussen iedere laag 2 kartonnetjes gedaan (als je maar 1 kartonnetje gebruikt blijft dit heel erg aan de cake plakken) en tussen de kartonnetjes wat botercrème of ganache, zodat deze niet kunnen gaan verschuiven.

Als je vulling tussen de lagen gebruikt is het raadzaam om 1 lange dowel er helemaal van boven tot onder door alle lagen heen te jassen. Het risico van verschuiven is namelijk een heel stuk groter als er vullingen tussen de lagen zitten.
Wel handig om dan vooraf in je kartonnetjes alvast gaten te maken waar je lange dowel dan doorheen kan.

Afsmeren met ganache of botercrème en afdecoreren

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders gewoon vragen hoor  :Y

Succes ermee en groetjes

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

Rafaëlla schreef:
MadameBaktaart schreef:

Ben erg benieuwd!

Hoi, allereerst dank je wel voor je leuke reactie  :)

Er staan inderdaad verschillende howto's op internet, maar ik heb 't als volgt gemaakt:

2 Ronde cakes en 1 blanda gebakken (geen biscuit dus).
De cakes heb ik deze keer niet gevuld, maar in het beslag al extra's gedaan zoals chocola en fruit.
Hoewel cake lekker massief is en niet gauw inzakt heb ik toch iedere laag met houten dowels gestut.
Tussen iedere laag 2 kartonnetjes gedaan (als je maar 1 kartonnetje gebruikt blijft dit heel erg aan de cake plakken) en tussen de kartonnetjes wat botercrème of ganache, zodat deze niet kunnen gaan verschuiven.

Als je vulling tussen de lagen gebruikt is het raadzaam om 1 lange dowel er helemaal van boven tot onder door alle lagen heen te jassen. Het risico van verschuiven is namelijk een heel stuk groter als er vullingen tussen de lagen zitten.
Wel handig om dan vooraf in je kartonnetjes alvast gaten te maken waar je lange dowel dan doorheen kan.

Afsmeren met ganache of botercrème en afdecoreren

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders gewoon vragen hoor  :Y

Succes ermee en groetjes

Dankjewel! Ik heb hem op mijn To Do lijst staan  :Y

14

Superleuk! Hier staat ie ook op de to do list :)

Gaaf!!

16

Wauw, supermooi !

Groetjes, Conny

17

Leuk leuk leuk