1 Laatst bewerkt door citroen (29-03-2008 18:35)

Onderwerp: Glazen puddingvorm

HOi dames,

Hier ben ik weer ff...na mijn miskoop bij de Hema weer geretourneerd te hebben (ik had het zelf kunnen bedenken dat een plastic puddingvorm niet echt handig is in een oven haha)...ben ik nog steeds op zoek naar een puddingvorm.

Ik wilde heel graag een van Debbie Brown's voorbeelden (Giant Cupcake) maken.

Nu zag ik ergens een glazen puddingvorm...dus nu mijn vraag...kan je met een glazen puddingvorm ook een cake/kapsel bakken ?

Greetz,

Marianne

2

Re: Glazen puddingvorm

Ik heb vormen uit Pyrex (glas) en daar kan je ook perfect in bakken.  Ik heb de indruk dat het alleen langer moet bakken, waarschijnlijk omdat het glas langer de tijd nodig heeft om warm te worden dan metaal.

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

3

Zo'n giant cupcake kun je ook maken met een briochevorm
http://www.piece-cake.nl/easyshopmaker/e2_31.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Hi Yvonne,

Ik had heeeeeeeeeeel lang gezocht maar wist niet dat het een brioche vorm heette...vandaar dat ik d8..het lijkt veel op een puddingvorm haha !

Ik wil proberen de kosten wat te drukken, deze verslaving is heeeeeeeeeeel gaaf, maar ook prijzig jammer genoeg, dus ik d8 om dan die glazen puddingvorm te gaan kopen..mits je ermee bakken kan natuurlijk !

Greetz,

Marianne

5 Laatst bewerkt door tom poes (29-03-2008 20:28)

Ik heb 'm bij de Lidl gekocht, maar daar wisselt het assortiment steeds... Was niet duur!
Een glazen puddingvorm waar je kokendhete pudding in kan gieten, kun je vast gebruiken om in te bakken, ik zou het gewoon proberen...

Woon je trouwens in Dixperlo of in Dinxperloo?? (Viel me ineens op :+ )

Tot taarts, Yvonne

6

Hoi Cajau,

Ehmmmm...daar heb je ook een punt...wat zou er gebeuren als je de glazen vorm ffies in de oven zet voordat je het beslag erin doet ? Zou dat nog invloed kunnen hebben op het rijsproces ?

Zo maar wat hardop aan het denken hoor, mss kan het gewoon helemaal niet haha !

Greetz,

Kijk voor de gein eens op marktplaats. Daar kom ik ook vaak leuke dingen tegen!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

8

Hoi Mireille,

Daar had ik hem ook gezien haha !

Hoi Yvonne,

Ik woon in Dinxperlo (2 x vallen en opstaan van Duitsland vandaan!)...volgens mij bestaat er geen Dixperloo...toch haha ?

Greetz,

Marianne

9

Die Giant Cupcake die jij bedoelt is trouwens hoogstwaarschijnlijk gemaakt in de nieuwe vorm van Wilton die ook Giant Cupcake heet.... die vorm van het plaatje hierboven is in ieder geval ook bij de webshop van Piece of Cake te koop.

10

Dan moet je je 'ver-typing' in je profiel nog even aanpassen! Vandaar mijn vraag.... Dinxperloo wist ik te bestaan en ben er zelfs meerder keren geweest! Al wel lang geleden... Je hebt daar toch een straat waar de ene kant Nederland is en de andere kant Duitsland?

Tot taarts, Yvonne

11

Je kunt in glazen puddingvormen bakken, je kunt zelfs in weckpotten cake's bakken.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/