1

Onderwerp: limoenbavarois met.....?

ze wil een taart met limoenbavarois..... op zich hartstikke lekker, maar waar combineren jullie dat zoal mee?

Combi met lemon curd lijkt mij niet zo'n geweldige, of heb ik dat mis? :think:
Kan wel met blauwe bessen/bosvruchtenjam denk ik, wie heeft ervaring (met iets anders)? O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: limoenbavarois met.....?

Lijkt me heerlijk! :P

Ik heb laatst Limoenmouse met frambozen jam/gelei gecombineerd.
Was lekker fris/zoet.

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

3

Ik heb laatst een taart gevuld met limoen-kokos mousse en ananas vlaaivulling. Was super lekker!
Heel tropisch..

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Visite taartjes schreef:

Ik heb laatst Limoenmouse met frambozen jam/gelei gecombineerd.

:thumb: klinkt lekkerrrrr :Y

Cakebym: die van jou ook, maar ze wil echt limoen en niet een tropische verrassing ;)

ik kreeg een tijdje terug de vraag om limoencreme samen met champagnecreme te maken..

kreeg van diverse na die verjaardag te horen dat het heerlijk was
(ik had cava gebruikt ervoor)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

Hadiehai,

Leuk om weer even te reageren bij jou. Helemaal omdat ik tot in de treuren limoenbavaroise heb lopen maken, moet geregeld op herhaling voor m'n familie. Heb hem gemaakt met frambozen of aardbeienjam, met hele frambozen door de bavaroise zelf, ook met plakjes verse aardbeien als apart laagje. Ook met de limoenschilletjes van de limoen die ik toch al had weer door de jam gemengd. Ook heel lekker.
Veel verder kwam ik niet.  :lol:

7

Of combineren met aangevette slagroom of iets met joghurt/kwark?
De combinatie met frambozen klinkt mij ook wel heel lekker in de oren!  :9

Dat is toch een TAART waard!

8

ik ga voor de frambozen :Y 
:think: Jammer dat ik de taart zelf niet kan proeven straks O-)  ;)

Welk bavarois-recept gebruik jij Mieperdepiep? O-)

Oeps, bedenk me nu pas dat ik het recept voor limoenyoghurtbavaroise maak, niet voor limoenbavaroise. :o  Heb je aan die eerste ook wat?
Nou denk ik dat de combi met frambozen dan nog steeds super lekker is, hoor. Dus die zou ik lekker houden.

10

:thumb:

11

Komt íe:

3 blaadjes gelatine
350 ml yoghurt
175 ml slagroom
100 gr witte basterdsuiker voor een zoetere versie, 1 eetlepel basterd suiker voor een zuurdere versie, naar smaak
1 schepje vanillesuiker
sap van 2 limoenen

Basterdsuiker + vanillesuiker door de yoghurt scheppen, mag de koelkastkou ondertussen wat kwijtraken. Gelatine weken en daarna uitknijpen, oplossen in beetje warm gemaakt limoensap. Gelatine-limoensap mengen met de yoghurt. Kan voor kort wel in de koelkast bewaard worden, maar niet zolang dat het echt stevig opgesteven is. Ondertussen slagroom kloppen. Deze in delen door het yoghurtmengsel vouwen. ( Eerste deel raakt z'n lucht dan kwijt, laatste deel blijft redelijk luchtig). Dan in de koelkast opstijven.
ALs de bevaroise erg opgesteven is, kun je er ook plakjes van afsnijden en deze op de taart leggen, totdat laag naar eigen zin voldoende bedekt is. Mocht hij iets minder stijf uitpakken, dan valt hij nog uit te smeren. 

Ik had eerder dit recept met 4 blaadjes gelatine, maar mijn ervaring was dat deze toch wel erg stijf werd. Vandaar nu de 3. Dit levert trouwens best een aardig grote hoeveelheid op. Volgens mij genoeg voor 3 lagen 25 cm. Maar even uitproberen voor jezelf.

12

Klinkt jummy  :9 !
Ik heb hem even opgeslagen.

Dat is toch een TAART waard!

13

:thumb:  :thumb: dank je :)

14

ik heb 'm gemaakt :Y
75gr basterdsuiker gebruikt
1 theelepel vanillesuiker
3,5 blaadje gelatine
Ik vind 'm nog wel behoorlijk zuur (wel lekker hoor! :Y ), zou minder suiker niet lekker vinden denk ik (maar ik ben ook niet zo van het zure, dus tsja ;) ).

Ik heb een 20cm 3x gevuld en het is echt helemaal op! Volgens mij vul ik niet echt heel dik...
https://lh6.googleusercontent.com/-Op_nfj8WlfA/Ujv_vYFZZZI/AAAAAAAAZ9A/ldhD7t_sfEI/s400/IMG_8352.JPG

15

jummie, dat ziet er lekker uit! Ziet er doorgesneden straks ook vast prachtig uit.

Ben blijkbaar zelf wat zuurder aangelegd, (klopt denk ik wel) maar vooral ook in combi met een zoetere jam en zoete trempeersiroop, vind ik het zure wel een frisse tegenhanger.

Gelukkig dat hij precies paste, blijkbaar toch niet genoeg voor een 25 cm. In blijf denk ik iets meer uit de rand vandaan en gebruik een dijkje, scheelt natuurlijk ook weer wat. Maar dat is met ganache vast niet per sé nodig, toch?
Vind het er niet de dik, maar ook niet te dun uit zien, hoor. Precies lekker vast.

16

ja, die ruimte voor een dijkje scheelt wel iets denk ik :Y  maar ook dan gaat het voor een 25 niet genoeg zijn denk ik....

Ik denk wel dat het lekker is zo hoor :Y de taart moest bekleed met fondant en is afgesmeerd met witte chocganache, dus dat trekt het zoete wel weer bij  ;)

17

ik kreeg een mailtje van de ontvangers: ....Hij was erg lekker.....  :)
:thumb: 'Miep'

18

Leuk om te horen!