Komt íe:
3 blaadjes gelatine
350 ml yoghurt
175 ml slagroom
100 gr witte basterdsuiker voor een zoetere versie, 1 eetlepel basterd suiker voor een zuurdere versie, naar smaak
1 schepje vanillesuiker
sap van 2 limoenen
Basterdsuiker + vanillesuiker door de yoghurt scheppen, mag de koelkastkou ondertussen wat kwijtraken. Gelatine weken en daarna uitknijpen, oplossen in beetje warm gemaakt limoensap. Gelatine-limoensap mengen met de yoghurt. Kan voor kort wel in de koelkast bewaard worden, maar niet zolang dat het echt stevig opgesteven is. Ondertussen slagroom kloppen. Deze in delen door het yoghurtmengsel vouwen. ( Eerste deel raakt z'n lucht dan kwijt, laatste deel blijft redelijk luchtig). Dan in de koelkast opstijven.
ALs de bevaroise erg opgesteven is, kun je er ook plakjes van afsnijden en deze op de taart leggen, totdat laag naar eigen zin voldoende bedekt is. Mocht hij iets minder stijf uitpakken, dan valt hij nog uit te smeren.
Ik had eerder dit recept met 4 blaadjes gelatine, maar mijn ervaring was dat deze toch wel erg stijf werd. Vandaar nu de 3. Dit levert trouwens best een aardig grote hoeveelheid op. Volgens mij genoeg voor 3 lagen 25 cm. Maar even uitproberen voor jezelf.