1

Onderwerp: Taart 170 personen

Hey allemaal,

Zaterdag moet ik een bruidspaar leveren voor 170 personen!
Het wordt een stapeltaart van 5 hoog (15-20-25-30-35 cm)
En dan nog 5 aansnijstaarten van (30-25-25-20-20cm)

Nu ben ik aan het plannen wanneer ik moet beginnen met bakken??
Donderdag bakken,vrijdag vullen afsmeren en bekleden ??
Of kom ik in tijdnood??

Wie kan mij helpen? De roosjes voor erop heb ik al gemaakt! D'r aansnijstaarten moeten gewoon bekleed worden zonder decoratie erop!

Wie o wie kan me helpen!!

Groetjes

Re: Taart 170 personen

Donderdag beginnen met bakken en eventueel een nachtje in de vriezer om ze vers te houden?

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

3

Ik heb een week geleden taart gemaakt voor 200 personen......

De laatste twee nachten vrijwel niet geslapen, ook al omdat het toen zó warm/benauwd/vochtig etc. was dat het laat in de avond en in de nacht het minst vervelend werken was........

Ik zou úiterlijk donderdag beginnen met bakken. Zorg dat je genoeg koelruimte hebt voor het 'tussendoor' koelen. Ik heb eerst 1 stapel van 5 hoog volledig afgemaakt (30-25-20-15-10 cm) en die ergens anders in de koeling laten zetten, toen de andere twee gedaan.

Plan dus zorgvuldig en werk (waar mogelijk/gewenst) flink vooruit: daar heb je straks alleen maar profijt van!

4

Ik heb een extra koelkast voor m'n taarten! Dus het koele. Is geen probleem!
Het bakken en vullen en bekleden daar zit ik een beetje mee in de knoop! De taarten zijn gevuld met vullingen die niet in de koeling hoeven dus dat werkt wel in mijn voordeel

Als ik dus op di donderdag bak,is de taart op zaterdag avond big wel vers?

5

donderdag bakken,
vrijdagmiddag/avond/nacht vullen/bekleden/decoreren
zaterdagochtend puntjes op de i

alles wat je voortijd aan decoratie kunt maken, moet je doen!! daar gaat zoveel tijd inzitten als je dat nog moet doen na het bekleden!

weet niet wat voor vullingen je doet, zorg wel dat de vulling de taart niet "droog" trekt. als je dat goed doet, zijn ze zaterdagavond nog gewoon heerlijk om te eten!

succes :D

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

6

framboosje schreef:

Het bakken en vullen en bekleden daar zit ik een beetje mee in de knoop! De taarten zijn gevuld met vullingen die niet in de koeling hoeven dus dat werkt wel in mijn voordeel

Passen ál die taarten in de koeling(en)? Ik heb ook 2 (forse) koelkasten maar het ging er toch echt niet (allemaal) in, let goed op hoor! Als je straks al je taarten bijvoorbeeld hebt afgesmeerd, passen dan al die taarten in je koelkasten....

Je kunt je biscuits ook tremperen met siroop: ik heb Monin siroop (frambozen) gebruikt: ideaal, superlekker en makkelijk in gebruik.

Succes!

(@rorico: zoals jij het opschrijft lijkt het zo simpel.....ik weet dat t dat (by far!) niet is, met deze hoeveelheden  ;)  :lol: )

7

rorico schreef:

donderdag bakken,
vrijdagmiddag/avond/nacht vullen/bekleden/decoreren
zaterdagochtend puntjes op de i

alles wat je voortijd aan decoratie kunt maken, moet je doen!! daar gaat zoveel tijd inzitten als je dat nog moet doen na het bekleden!

weet niet wat voor vullingen je doet, zorg wel dat de vulling de taart niet "droog" trekt. als je dat goed doet, zijn ze zaterdagavond nog gewoon heerlijk om te eten!

succes :D

Ik gebruik aardbeienjam en bbr(keuze van d klant)
En wat bedoel je met droog trekken van de vullingen? Ik trempeer min. Biscuit.

Decoraties heb ik al gemaak!scheelt veel werk

8

annick67 schreef:
framboosje schreef:

Passen ál die taarten in de koeling(en)? Ik heb ook 2 (forse) koelkasten maar het ging er toch echt niet (allemaal) in, let goed op hoor! Als je straks al je taarten bijvoorbeeld hebt afgesmeerd, passen dan al die taarten in je koelkasten....

Je kunt je biscuits ook tremperen met siroop: ik heb Monin siroop (frambozen) gebruikt: ideaal, superlekker en makkelijk in gebruik.

Succes!

(@rorico: zoals jij het opschrijft lijkt het zo simpel.....ik weet dat t dat (by far!) niet is, met deze hoeveelheden  ;)  :lol: )

Ik hoop dat ze erin passen, zoals ik al zei heb ik geen koelkastvullingrn,dus de koeling zal ik alleen nodig hebben om mijn bc te laten opstijven.

Die trepeersiroop lijk mij lekker,vanwaar haal je die? Ikga mijn biscuit ook trempere ,maar het zal een zelfgemaakt siroopje zijn of een uit een drinkpakje.

9

ik zal donderdag bakken,vrijdag alle vullingen eerst maken en daarna eerst stappel maken af,

succes ik heb 2 keer voor 150 pers. bruidstaarten gemaakt wat een werk maar als is klaar je ben blij :)

10 Laatst bewerkt door Esther68 (10-09-2013 07:14)

Ik lees dat je BBR gebruikt. Deze moet dus wel in de koeling. Ook die uit een pakje.....

Ik wens je trouwens veel succes met deze opdracht  :) . Ik zou het niet aandurven.... ;)

11

Oh ik wist niet dat bbr in de koeling moet.
Aangezien ik die aan maak met water.

12

framboosje schreef:

Ja, dit moet echt. Bij Dr. Oetker heb ik het weleens nagevraagd. Er zit o.a. melkpoeder in.

13

framboosje schreef:

Ja, dit moet echt. Bij Dr. Oetker heb ik het weleens nagevraagd. Er zit o.a. melkpoeder in.

14

ja, bbr moet echt de koeling in hoor, ook al is het aangemaakt met water!

succes met deze grote bestelling.