1

Onderwerp: Glutenvrije biscuit

Hoi,

Ik ben gevraagd om een glutenvrije taart te maken, maar nu vraag ik mij af hoe ik het beste het biscuit kan maken.

Voor dezelfde persoon heb ik ook een keer cupcakes gemaakt met dit product:
http://www.detuinen.nl/glutenvrij/glute … flour.html

Deze waren erg lekker en gewoon in dezelfde verhouding als normale cupcakes.

Kan ik hier ook een biscuit mee maken?

2

Re: Glutenvrije biscuit

Hoi Nathalie,

Een cupcake is wel echt anders dan een gewone biscuit.
Ik maak zelf een gewone biscuit, maar dan met rijstemeel ipv bloem.

Succes!

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

3

Bedankt voor je snelle reactie!

Klopt het dat je dan dit recept bedoelt?
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … utenvrij)/

Ze heeft aangegeven dat ze de cupcakes lekker vond en van dit beslag evt ook een taart zou willen. Nou wordt dit waarschijnlijk wel wat machtiger, maar van dit beslag weet ik wel zeker dat het niet mislukt..
Als ik het beslag van de cupcakes (misschien) aanhoud, hoeveel zou ik dan moeten gebruiken en wat zou de baktijd dan worden?

Ik ben namelijk met het bovenstaande recept met rijstmeel bang dat dit gaat mislukken en dat kan ik niet gebruiken gezien de tijd waarin ik de taart bak en hij opgehaald wordt..

4

Hoi,

ik weet niet of ik al te laat ben maar voor een lekkere glutenvrije biscuit kun je het beste Schar mix gebruiken (te koop bij de reform en biologische winkels of online bij allergiewinkel.

Ik maak al een aantal jaar taarten voor mensen met een voedselallergie. Uit ervaring vind ik de schar mix het lekkerst. Wel goed de aanwijzing op de verpakking opvolgen anders krijg je een dikke koek.

5

Hoi,

ik weet niet of ik al te laat ben maar voor een lekkere glutenvrije biscuit kun je het beste Schar mix gebruiken (te koop bij de reform en biologische winkels of online bij allergiewinkel.

Ik maak al een aantal jaar taarten voor mensen met een voedselallergie. Uit ervaring vind ik de schar mix het lekkerst. Wel goed de aanwijzing op de verpakking opvolgen anders krijg je een dikke koek.

6

sayang schreef:

Hoi,

Hey,

Je bent nog op tijd hoor, ik moet de taart zaterdag maken.
Bedoel je de schar c mix? Hier heb ik idd ook naar zitten kijken, dit recept leek mij ook wel redelijk makkelijk.

Ik heb gelijk even een paar vraagjes aan je:
De taart gaat in een rond blik van 20 cm, hoeveel mix zou ik nodig hebben denk je?
Het recept wat je bedoelt is die op de achterkant van de verpakking toch?
Hoe hoog zou deze ongeveer worden?
Is er kans op instortingsgevaar van de taart?

Ik hoop dat je mij met deze vragen kan helpen!  :D