1

Onderwerp: tiara van icing breekt

heb gisteren een tiara van icing gemaakt  dus wilden hem vanochtend los maken nou breekt hij. nu wil ik dus weer een nieuwe gaan maken maar heeft iemand een tip hoe ik kan voorkomen dat hij niet breekt??

2

Re: tiara van icing breekt

Heel veel geduld en geluk hebben http://www.emofaces.nl/nl/emoticons/k/klaver-emoticon.gif !!!!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Sowieso zou ik het minstens 24-36 uur laten drogen, maar als het kan langer.
Heb je hem in meerdere laagjes gespoten? Dus eerst een soort 'basislaag', dan nog eentje om te verstevigen en dan nog een waar je ook alle details (pareltjes, hartjes, enz.) op spuit.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

4

En tussen alle lagen in natuurlijk goed laten drogen, 2-3 uur en als laatste dus langer om compleet te laten uitharden.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

ik laat die minstens 48 drogen om helemaal zeker te zijn.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

6

nou ben dus  al bezig
  heb nu me 4de laagje erop zitten
wil er eigenlijk nog 2 doen dan is hij denk ik wel goed
ik wil hem morgen avond  op me taart zetten dus tot dan laat ik hem wel drogen

bedankt allemaal

7

Ja echt hoor...eerst heel goed uit laten harden (paar dagen) en net ietsje meer eiwitpoeder doet het ook goed voor de stevigheid.