1

Onderwerp: verse frambozen

Hoi!

Ik wil een taart vullen met gehalveerde verse framozen. Tweede laag wordt witte chocolade yoghurtvulling  :9  :9
Zou ik de frambozen zo op het biscuit kunnen leggen? Wordt dat niet te nat? Of toch maar een heel dun laagje witte chocolade yoghurtvulling of witte ganache erop smeren?

Alvast bedankt!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

2

Re: verse frambozen

Als je de frambozen heel zou houden en ze gaaf zijn zou het wel kunnen maar doorgesneden lopen ze leeg in het biscuit.
Een vettig laagje houd de biscuit droog maar de frambozen gaan hoe dan ook lekken.
Neem dus een vulling die een beetje extra vocht kan hebben

Misschien is dopen in de witte chocolade ganache wel een idee

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

3

Ik heb weleens frambozen verwerkt in een slagroomvulling (verstevigd met slagroomversteviger) en dat ging prima. Ik weet niet hoe stevig je vulling is, maar wellicht kun je 2 lagen maken en dan de helft gebruiken om je frambozen doorheen te spatelen. Ik lees op het forum ook weleens dat mensen frambozen door de botercreme doen. Zoals JPS zegt, als het vocht maar in je vulling blijft door de vettigheid.

Tieneke

4

Dank jullie wel. Het is echt de bedoeling dat de frambozen als aparte laag verwerkt worden. Ben nog even aan het twijfelen hoe dat te doen...
laagje crispy witte choco veroorzaakt waarschijnlijk lekkage langs de zijkant. Hoewel de taart afgesmeerd wordt met witte ganache.  :think:

Denk dat ik toch maar ga voor een laagje witte ganache onder de frambozen. Voor de zekerheid.
Heb laatst een proeftaartje gemaakt, zonder extra maatregelen en daar ging het goed. Maar wil met de bruidstaart zelf geen risico lopen...

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym