1

Onderwerp: cake pop vorm

Ik heb een vraagje kom er even niet uit  huh  Ik heb vandaag een cake pop vorm gekocht, maar welke mix gebruik ik nu. Cake mix. Alleen ik lees ook recepten dat je eerst een cake moet baken en dan nog andere mix maken en dat dan door de verkruimelde cake doen en dan balletjes rollen, maar dan hoef je bij optie 2 toch helemaal geen cake pop vorm te gebruiken. Of lees ik het nu verkeerd.

2

Re: cake pop vorm

Inderdaad. Er zijn 2 manieren om cakepops te maken. De klassieke manier is cake bakken, verkruimelen, dan er iets doorheen mengen wat het plakkerig maakt (bijv. botercreme) en daar balletjes van draaien.
"Tegenwoordig" zijn er ook bakplaten en electrische apparaten om de cake direct in balletjes te bakken. Dan hoeft er dus geen creme meer doorheen.

Persoonlijk vind ik de tweede optie lekkerder, de klassieke manier vind ik nogal machtig.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Re: cake pop vorm

In principe kan je alle soort bakmixen gebruiken in de popcake-machine.
Zelfs biscuitmix.

Om de machine te vullen kun je het beste een spuitzak vullen met het beslag zodat je de 'cupjes' goed kunt doseren.
Ik spray de machine altijd eerst in met bakspray en na een paar minuten bakken draai ik de bolletjes voorzichtig om met twee cocktailprikkers. Op deze manier worden ze mooi egaal rond en gelijkmatig gebakken.

Het verschil tussen de 'klassieke' manier en het gebruiken van een machine, is dat je bij de klassieke manier eerst de cake bakt en de kruimels dan pas mengt met crème. Bij het bakken in de machine heb je genoeg aan enkel de bakmix en zijn ze klaar zodra ze uit de machine komen.

Succes!