Onderwerp: Help, koekjes zijn te flauw???

Onlangs kreeg ik, na een verjaardag waar ik enthousiast Peggy Porschenkoekjes had gebakken, met was 5 spicespoeder erdoorheen, een opmerking van mijn moeder:"Jouw koekjes hebben altijd zo weinig smaak..."
Naast het feit dat ik in mijn wiek geschoten was, vroeg ik me af wat ze bedoelde. Ze vond dat er meer zou ik zou moeten (????) Iemand een recept met smaakvollere koekjes? Ik snap echt niks ervan, zout in een koekje???

2

Re: Help, koekjes zijn te flauw???

yep een beetje zout haalt de smaak naar boven

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Heb toevallig de PP koekjes ook gemaakt en hier zit inderdaad niet veel smaak aan. Ik denk dat dit is omdat het de bedoeling is dat deze nog gedecoreerd worden. Al ik koekjes ga bakken zonder decoratie neem ik zeker niet dit recept  ;) . Er zijn zoveel andere lekkere recepten  :Y

4 Laatst bewerkt door @ppeltje (03-09-2013 15:18)

Esther68 schreef:

Heb toevallig de PP koekjes ook gemaakt en hier zit inderdaad niet veel smaak aan. Ik denk dat dit is omdat het de bedoeling is dat deze nog gedecoreerd worden. Al ik koekjes ga bakken zonder decoratie neem ik zeker niet dit recept  ;) . Er zijn zoveel andere lekkere recepten  :Y

Maar welke gebruik jij dan???

Idd wat zout toevoegen aan je koekje geeft veel meer smaak eraan.

Dat is toch een TAART waard!

5

genoeg keus  ;)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988

Voor een smaakvol koekje kies ik voor het laatste recept: bruine suiker kruidkoekjes.

6

ja, beetje zout erin is altijd goed. net als bij pannenkoeken :)
proef maar eens goed aan bijvoorbeeld een jodenkoek, die is ook best een beetje zoutig terwijl je denkt dat hij alleen zoet is.

voor de smaak zou je er speculaaskruiden doorheen kunnen doen, dat is altijd lekkerder als niks.

als je echt lekkere koekjes wil bakken dan lekker chocolate chip cookies maken of zo!

7

@ppeltje schreef:
Esther68 schreef:

Maar welke gebruik jij dan???

Idd wat zout toevoegen aan je koekje geeft veel meer smaak eraan.

Ik heb recept 3 van het topic van Djehr gemaakt. Was overigens de eerst keer en ze waren wel gelukt op zich, maar te bleek. Volgende keer maak ik ze iets dunner en/of langer bakken...

chantal1980 schreef:

ja, beetje zout erin is altijd goed. net als bij pannenkoeken :)
proef maar eens goed aan bijvoorbeeld een jodenkoek, die is ook best een beetje zoutig terwijl je denkt dat hij alleen zoet is.

voor de smaak zou je er speculaaskruiden doorheen kunnen doen, dat is altijd lekkerder als niks.

als je echt lekkere koekjes wil bakken dan lekker chocolate chip cookies maken of zo!

Ja, maar die kun je niet versieren of laten uitsteken door je kleine peuter....

Ik ben altijd vrij voorzichtig met zout, zal dan eens aanpassen hihi

Dank jullie voor je antwoorden!!!!!

9

ik heb een heel lekker en simpel recept wat tot nu toe bij iedereen in de smaak valt, als je wilt, wil ik het je gerust geven...   :Y

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

10

jo-oosie schreef:

ik heb een heel lekker en simpel recept wat tot nu toe bij iedereen in de smaak valt, als je wilt, wil ik het je gerust geven...   :Y

Misschien kun je het hier plaatsen, zodat je het ons allemaal "geeft"?

graag!

12

heeft ff geduurd (ff weinig op de pc), maar hier komt 'ie:

65 gr koude roomboter op blokjes (ik pak altijd die van de Aldi)
100 gr bloem
65 gr basterdsuiker (45 donkerbruin/20 wit)
snufje aromat of zout
1/2  (half)  zakje vanillesuiker
1/2  (half)  losgeklopt ei
extra bloem in bakje

------------------------------------------------------

#  boter op kamertemp
#  voeg suiker, bloem, aromat en vanillesuiker toe en prak ff door elkaar
#  voeg 1/2 ei toe en prak opnieuw ff door
#  stort alles op aanrecht en kneed tot een mooie bal
#  te plakkerig? wat bloem erbij
#  nu ken je ervoor kiezen om eerst een plak uit te rollen tot ongeveer halve cm en dan half uur te koelen, óf eerst bal koelen en daarna uitrollen
#  steek figuurtjes uit
#  bak ongeveer 12-15 minuten op 150/160C, beetje afhankelijk van oven, is even uitproberen
#  koekjes moeten nog iets zacht aanvoelen bovenop als je ze uit de oven haalt

Succes en smakelijk

zijn er nog vragen dan hoor ik het en ben ook wel benieuwd hoe dit recept jullie bevalt... :D

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

Ik ga ze proberen, dank je!