1

Onderwerp: welk fondant?

Welke fondant gebruiken jullie 't liefst om een taart te bekleden? Ik gebruik altijd marsepein, maar moet nu voor een bestelling met fondant bekleden.
'k Weet niet zo goed welk merk ik zal nemen, dus ik ben op zoek naar advies/ervaringen! Alvast bedankt!

Groetjes, Diana

2

Re: welk fondant?

Ik gebruik altijd het fondant van in2bake!
Vind hem echt super fijn werken.

3

Re: welk fondant?

Bakels staat bij mij toch echt met stip op 1.
Ik wil nog wel eens wat anders proberen, maar deze gaat toch telkens weer met de eer strijken hoor...

Dat is toch een TAART waard!

4

Re: welk fondant?

Ik ben zelf hemaal fan van Callebaut..heb verschillende merken geprobeerd en deze staat qua smaak, structuur en afwerking helemaal bovenaan!
Door de fijne structuur krijg je super strakke taarten..geen scheurtjes meer..loveit!
Nu hoorde ik laatst dat ze bij de makro ook een goede fondant verkopen..die wil ik nog eens proberen..qua smaak en structuur schijnt deze ook heel fijn te zijn en nog goedkoper dan een emmer Bakels.
Ben benieuwd!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5

Re: welk fondant?

Tipje: bij Callebaut fondant loont het heel erg om even te googlen..er zit soms wel 10(!) euro prijsverschil in een emmer.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6

Re: welk fondant?

Er heeft in de mjam taart ooit een onderzoek gestaan over de verschillende merken fondant...
Met de verschillen erbij.

Ik dacht dat ik het ook hier op dlt site ben tegengekomen maar weet niet meer waar.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

7

Re: welk fondant?

Bij de reviews staat die test: http://www.deleukstetaarten.nl/reviews/ … dant+test/

8 Laatst bewerkt door taartjesdroom (02-09-2013 15:24)

Re: welk fondant?

Die van Niels de Veye (Sligro). Erg prettig in gebruik, niet te hard en niet te zacht, fijne smaak. Prijs/kwaliteitverhouding is erg gunstig, ik betaal €4,00 incl btw voor een kilo.

Re: welk fondant?

satin ice voor boetseren en voor bekleden

en callabaut voor bekleden..

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

10

Re: welk fondant?

Hier ook Sligro  fondant!

11

Re: welk fondant?

Ik gebruik Marshmellowfondant van FunCakes, omdat ik de smaak van fondant echt niet lekker vind en de mmf dus wel :) en vind het ook fijn werken!

12

Re: welk fondant?

Met stip op 1: Callebaut  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties