1

Onderwerp: Marlboro-taart

Hallo allemaal,

Mijn zus en ik zijn heel trots op het resultaat van onze Marlborotaart! Het was ontzettend leuk om deze te maken als niet-rokers  :P

De taart is gevuld met banketbakkersroom en zelfgemaakte jam!

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Y7JDUU8P.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UWVIMI6E.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-II7ZMRTA.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-44WVK7YY.jpg

Feedback is welkom!

Groetjes Aadje en Jacomijn

2

Re: Marlboro-taart

Erg leuk en mooi!  geen feedback hoor  :)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

ik mis de tekst dat roken dodelijk is  ;)

4

Saskia Janssen schreef:

ik mis de tekst dat roken dodelijk is  ;)

:lol:  hahaha.

Taart ziet er super uit  :thumb: .

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

5

Wow, geweldig!

6

:thumb:  :thumb:  :thumb: Het is de eerste keer dat ik zie een Marlboro taart. :thumb:

7

Bedankt voor de feedback  ;)
Leuk om te horen!

8

:think: is dit nou een 3D? Ik zal je even melden, wie weet word je dan vanzelf verplaatst :)

enneuh:  :thumb:  :thumb:  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Ik vind het wel een mooie 3D. :Y

Move ~> 3D taarten

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10 Laatst bewerkt door lady-vall (20-09-2013 17:28)

Hoi!

Je topic is al wat ouder maar ik wil je graag iets vragen.
Mijn vriend heeft min of meer geregeld dat ik een marlboro taart moet maken (help ik heb pas 3 taarten gemaakt) voor zijn werk.
Op zich allemaal niet zo heel erg lastig, behalve het logo! Hoe heb je dat gedaan? En de letters, uitgeprint uitgeknipt en uitgesneden?
Heb je nog andere tips voor me?

Ik hoop erg dat je reageert :D

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Mooi gedaan

12

lady-vall schreef:

Hoi!

Je topic is al wat ouder maar ik wil je graag iets vragen.
Mijn vriend heeft min of meer geregeld dat ik een marlboro taart moet maken (help ik heb pas 3 taarten gemaakt) voor zijn werk.
Op zich allemaal niet zo heel erg lastig, behalve het logo! Hoe heb je dat gedaan? En de letters, uitgeprint uitgeknipt en uitgesneden?
Heb je nog andere tips voor me?

Ik hoop erg dat je reageert :D

Hoi Lady Vall,

Leuk dat je ook een Marlboro taart gaat maken!
Ik heb een vierkante biscuit gebakken, een reep er vanaf gesneden en aan een korte kant van de biscuit weer 'aangeplakt'. Daardoor ontstaat er een rechthoek. Dan witte marsepein (of fondant als je dat lekkerder/prettiger vindt) eroverheen.
Ik heb een rode lap gemaakt met een hoek eruit, deze lap erover heen gelegd en afgesneden langs de rand.
Het logo en de letters heb ik eerst geprint en uitgeknipt en toen overgenomen uit marsepein.
Het logo had ik goud geverfd.
Volgens mij bestaat er zelfs een lettertype Marlboro, heb ik van horen zeggen. Misschien kan je daar op googlen!

Heel veel succes en laat je t resultaat zien?
En als je vragen hebt reageer je maar!

Groetjes Aadje

13

Bedankt voor je snelle reactie, heel fijn!!
Volgens mij hoef ik hem pas over een paar weken te maken, als ik tegen die tijd vragen heb zal ik ze zeker aan je stellen, bedankt dat dat mag en dat ik jouw taart als inspiratie mag gebruiken  :Y

Groetjes Valerie

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

14

Mooie taart!  :thumb:

15

Hoi!
Ik ga volgende week eindelijk aan de taart beginnen  :D  maar vraag me nu al af hoe je het beste de twee stukken biscuit aan elkaar kunt plakken. Met botercreme? Maar als je de taart dan oppakt of verplaatst dan gaat dat toch zo weer los?

16

lady-vall schreef:

Hoi!
Ik ga volgende week eindelijk aan de taart beginnen  :D  maar vraag me nu al af hoe je het beste de twee stukken biscuit aan elkaar kunt plakken. Met botercreme? Maar als je de taart dan oppakt of verplaatst dan gaat dat toch zo weer los?

Ha Lay vall,

Leuk dat je een Marlboro taart gaat maken! Ik vond het leuk om te doen. Ik ben benieuwd hoe jij het vind!

Het stuk taart heb ik niet perse geplakt. Wel eraf gesneden en aan de kopse kant er weer tegenaan gelegd. Toen gesneden met de taartzaag en met het vullen een beetje bijgeplakt. Door het afsmeren en bekleden blijft het er gewoon netjes aanzitten.
Met het optillen van de taart moet je een beetje uitkijken maar ik vond er niet meer risico aanzitten dan als ik een 'hele'  taart oppak. Ik doe er wel altijd een stevig taartkarton onder. Dan heb je meer stevigheid!

Succes en laat je de foto's zien?

Groetjes Aadje

17

Ja ga ik zeker doen ( als hij enigszins toonbaar is geworden haha) maar dat moet wel want hij is voor iemand anders. Vind het spannend gezien mijn gebrek aan ervaring maar ik ga mijn best doen, bedankt  ;)

18

Hoi,

Ik word helemaal gek hier.heb altijd al last van dit probleem, maar nu is het wel heel vervelend. Ik kan gewoon geen dingen uitsnijden, ik weet niet wat dat is. Als ik ga snijden dan rekt het fondant en komen er allemaal van die froezelrandjes aan.... Mijn letters zijn denk ik ook kleiner dat de jouwe want min taart wordt niet groot, de letters zijn 3 cm lang. Ik leg het papier op de fondant en heb een super scherp mesje. Het ziet er zo slordig uit... Ik heb er tylose doorheen en heb 10 min gewacht met uitsnijden na het rollen zodat het een beetje kan uitharden, maar het blijft zo plakkerig en flexibel. De letters m en a zijn het ergst. Hoe krijg jij ze zo netjes uitgesneden???? En wat doe ik verkeerd want heb dit altijd met dingetjes uitsnijden. Ben inmiddels zo gefrustreerd dat het iedereen lijkt te lukken en mij niet dat ik het helemaal niet meer leuk vind  :nooo

19

lady-vall schreef:

Hoi,

Ik word helemaal gek hier.heb altijd al last van dit probleem, maar nu is het wel heel vervelend. Ik kan gewoon geen dingen uitsnijden, ik weet niet wat dat is. Als ik ga snijden dan rekt het fondant en komen er allemaal van die froezelrandjes aan.... Mijn letters zijn denk ik ook kleiner dat de jouwe want min taart wordt niet groot, de letters zijn 3 cm lang. Ik leg het papier op de fondant en heb een super scherp mesje. Het ziet er zo slordig uit... Ik heb er tylose doorheen en heb 10 min gewacht met uitsnijden na het rollen zodat het een beetje kan uitharden, maar het blijft zo plakkerig en flexibel. De letters m en a zijn het ergst. Hoe krijg jij ze zo netjes uitgesneden???? En wat doe ik verkeerd want heb dit altijd met dingetjes uitsnijden. Ben inmiddels zo gefrustreerd dat het iedereen lijkt te lukken en mij niet dat ik het helemaal niet meer leuk vind  :nooo

Ha Lady Val,

Lastig dat je problemen hebt met de letters! Ik ken het probleem, ik had er namelijk ook last van! Ik heb vooraf diverse formaten van het woord Marlboro uitgeprint zodat ik kon kiezen wel formaat het beste was.

Toen ik de letters ging uitsnijden had ik ook hetzelfde probleem als jij. Ik heb toen een beetje 'zagend' gesneden. Dus steeds hele kleine stukjes. Ik werkte met marsepein en toen werkte het prima. De randen heb ik daarna met tools mooi glad gemaakt. Ik denk dat het met fondant ook wel zo werkt.

Ik hoop dat je wat aan de info hebt!

Succes!

Groetjes!

20

Hoi!!
Ik heb nog wat dingetjes geprobeerd en het gaat niet mooier worden dan dit ;) Ben er niet erg tevreden over maar het zal moeten.. Bedankt voor je tips!!!
Vrijdag moet ie klaar zijn dus dan al ik je zeker een foto sturen.

21

Hoi!

Nou hij is af hoor, dit is de link naar mijn marlboro taart
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … 2127531030

Hij is niet zo mooi afgewerkt als die van jou, maar op wat schoonheidsfoutjes na ben ik best tevreden, het lijkt in elk geval op een pakje marlboro haha. Bedankt voor alle tips!