1

Onderwerp: Help Barcelona taart

Ik heb een last-minute opdracht gekregen om een klein barcelona taartje te maken. Nu heb ik wel een idee in mijn hoofd hoe ik het wil gaan maken, maar ik zit een beetje met het kleuren van de fondant en kon in de zoekopdracht niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Welke kleurstoffen kan ik het best gebruiken om de rode en blauwe kleur te krijgen van het barcelona logo?

2

Re: Help Barcelona taart

Voor deze taart heb ik Burgundy en (ik dacht) navy blue van Americolor gebruikt ..

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=5 … 1951830910

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

3

Re: Help Barcelona taart

Nee..Royal blue..maar navy blue is misschien beter..iets donkerder blauw.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

4

Re: Help Barcelona taart

bedankt voor je reactie.

Ik heb de kleuren burgundy en royal blue van wilton in huis dus ik ga het daar eens mee proberen... op hoop van zegen  :rolleyes:

5

Re: Help Barcelona taart

GriePies schreef:

bedankt voor je reactie.

Ik heb de kleuren burgundy en royal blue van wilton in huis dus ik ga het daar eens mee proberen... op hoop van zegen  :rolleyes:

:thumb:  succes!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6

Re: Help Barcelona taart

Het is gelukt.
Heb uiteindelijk voor rood de kleuren red red, burgundy en een heel klein beetje violet gemengd.
Voor het blauw heb ik royal bleu met een vleugje violet gemend. Alle kleuren van Wilton.
Ook het okergeel is naar mijn idee best aardig gelukt. Heb hiervoor golden yellow met een beetje bruin gemengd. Ook weer kleurstoffen van Wilton. En dit was het resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TPOEJRI3.jpg

Ben redelijk tevreden.

7

Re: Help Barcelona taart

Perfect resultaat! Top! En bedankt voor je reactie..kan ik dat zelf een volgende keer weer gebruiken!   :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake