1

Onderwerp: Trots!

Zoals de titel al zegt; ik ben best wel een beetje trots op mezelf. Ik heb maanden lang allemaal how-to's verzameld met het idee dat ik dat ook wilde kunnen maar toch nooit zou lukken. Zo ook deze how to. Maar ik heb nu een goede gelegenheid en was vandaag positief ingesteld waardoor ik het toch durfde te proberen.

Voor het eerst marsefont gebruikt, voor het eerst zelf gekleurd en voor het eerst geboetseerd. En als ik eerlijk ben vind ik het ook allemaal geslaagd. Ik zie natuurlijk nog wel verbeterpunten maar dat komt wel als ik voor de 2e keer ga boetseren

Nou hier is ie, mijn kindje!

http://i42.tinypic.com/2iuc9eh.jpg

Nu eens gaan nadenken of ik morgen mijn taartje met fondant ga versieren of met muisjes

Heeft iemand nog tips om fondant te kleuren? Want het was nu maar een klein beetje maar als ik een hele lap nodig heb is dat wat anders natuurlijk. En aangezien ik reuma heb red ik het niet om een half uur te kneden.

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

2

Re: Trots!

up? :)

3

Wat een schattig baby'tje!

Ik verdeel het fondant altijd in kleinere bolletjes en kleur die één voor één. Toch is het altijd nog een heel karwei. Misschien scheelt het ook al als je wat zachter fondant gebruikt. Ik gebruik zelf bakels en deze is heel soepel. Misschien kan iemand je helpen met het kleuren? Ik laat mijn vriend ook wel eens kleuren ;)!

4

Dankje!

En dat is op zich wel een goede tip, maar krijg je dan geen last van kleurverschil?
Mijn vriend is niet vaak thuis en ik ben ook bang dat hij niet echt staat te springen om te helpen helaas :P

5

Het kleurverschil valt mee, je kneedt daarna de hele bonk nog een paar keer door.

6

Je schijnt ook goed te kunnen kneden in een broodbakmachine. Maar die moet je dan wel hebben dan.
Voor het gezichtje: wil je tips? Kijk eerst zelf in de spiegel: je ogen zitten precies op het midden van je hoofd, tussen kruin en kin. Als je daar begint te boetseren, komen de verhoudingen beter uit. Maar eeh... ik doe het je niet na hoor. Gezichtjes zijn zo moeilijk, vooral die van een baby.

Tieneke

7

Broodbakmachine heb ik helaas niet, maar ik ga het eens proberen door het in kleinere stukken te doen

En het gezichtje vond ik ook het moeilijkst ja. Vooral omdat het hoofd van een baby altijd een beetje anders is. Moet ook zeggen dat het op de foto ook lijkt alsof ze op het voorhoofd zitten en dat was iets minder erg in het echt. Ik denk dat ik bij een volgend poppetje gewoon eerst haar doe en hoop dat ik dan beter uitkom met de ogen