1 Laatst bewerkt door Liza-m (24-08-2013 15:47)

Onderwerp: Wat een rampendag vandaag! Wie kan me helpen?

Hoi,

Nou zoals het onderwerp al zegt wil het niet helemaal lukken vandaag. Door alles is mijn chocolade ganach te hard geworden. Kan ik die weer gewoon iets opwarmen zodat ik het over de taart kan gieten?

En zo ja, hoe dan? In de magnetron?

Dank dank!

2

Re: Wat een rampendag vandaag! Wie kan me helpen?

Zeker, ik doe dat altijd in de magnetron. Beter wel wat langzamer en vaak roeren op een laag vermogen dan dat hij te warm wordt en niet meer smeerbaar is.

Succes!

3

Dank je! Wat een opluchting!

4

Nog een vraag. Nu had ik mijn taart best mooi afgesmeerd met de ganach maar hoe krijgen jullie hem dan weer van het rooster af zonder hem te molesteren? Niet helemaal gelukt zeg maar  :grr:
Maar deel twee ga ik zo doen, dus Help!

5

Alle taarten zet ik voor het afsmeren op een taart kartonnetje, hierop een kloddertje bc zodat ie er op blijft staan. De onderplaat/cakebord is helemaal klaar en daar doe ik een stukje dubbelzijdig tape op, goed aan drukken en dan het bovenste stripje er afhalen, taartkarton hierop. Dit zorgt er voor dat niks verschuift. Dan knip ik stroken bakpapier die ik over de onderplaat en onder het taart karton schuif, taart afsmeren en goed laten koelen, evt bekleden met fondant of marsepein en dan als alles klaar is haal ik heel voorzichtig het bakpapier weg. Soms moet ik dan een piep kleine beschadiging weg werken. Bij marsepein of fondant komt dan vaak nog het allerlaatste afwerk randje.

Succes.

Christine.