1

Onderwerp: banketbakkersroom en slagroom in 1 laag?

Hoi hoi !

Volgende week een taart maken voor een dochtertje van een vriendin. Ze wil graag banketbakkersroom en slagroom, maar niet door elkaar, dus geen zwitserse room. Ze zou ze graag in 1 laag willen. Lukt dit, denken jullie?? Dus eerst banketbakkersroom en daarna de slagroom erop spuiten, voordat ik de volgende laag biscuit erop doe, of kan ik dan toch beter de slagroom als aparte laag vulling toevoegen? Ben zo bang dat die te dun blijft als losse slagroom. Gebruik tot nu toe altijd aangevette slagroom, of slagroom met kloppudding erdoor, maar dat wil ze niet.

ben benieuwd wat jullie zouden doen!
groetjes en bedankt alvast voor de ideeen !!  :)

2

Re: banketbakkersroom en slagroom in 1 laag?

Ik heb ook eens een laag slagroom gedaan met klopfix erdoor wordt t net wat steviger en het bleef goed zitten. Mijn andere laag was jam dus als ik jou was zou ik toch 2 lagen doen.en dan die ene room en de andere slagroom.
Succes!

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

3

Tuurlijk kun je ze allebei in 1 laag doen
als je zorgt dat je gele room mooi stevig is en
je de slagroom idd vermengt met een zakje klopfix (hoeveelheid staat op de verpakking.) Slagroom kloppen tot je de kom schuin kunt houden zonder dat hij begint te glijden. En eventueel eerst nog even in de koelkast laten staan zodat de klopfix goed kan inwerken. Dan moet het helemaal goed komen

4

als ze het niet door elkaar wil, zou ik het ook niet op elkaar doen,
je krijgt dan ook een vrij dikke laag, zeker tov de jamvulling.

je kunt gemaakelijk beide lagen insmerenn met jam, en daarop resp. de bbr en de slagroom.

succes.