1

Onderwerp: hoogte van een taart

hallo,

Ik ben nu een taart aan het bakken, is ondertussen bijna klaar maar er staat dat die 35 tot 40 min in de oven moet op 180 graden. de eerste 20 min ong. wordt de taart wel hoger maar als hij dan uiteindelijk klaar is, is hij lager dan eerst. doe ik iets fout?
mijn taart is ook maar ong. 7/8 cm hoog als ik hem uit de oven haal.

Groetjes Teddy

2

Re: hoogte van een taart

7-8 cm is een prima hoogte hoor, hoeft niet hoger :)
als je hem nog 2 of 3 x doorsnijd en vulling ertussen doet is hij zomaar 10 cm hoog!

180 graden is wel heel heet, hoe groot is je vorm? ben bang dat hij wel veel te gaar is. en dus een beetje droog.
is de taart veel losgekomen aan de zijkanten toen je hem eruit haalde?

3

Hij wordt bij mij ook altijd ietsje lager dan dat hij aan het bakken is. Maar idd 7-8 cm is echt een prima hoogte. Weet niet hoe hoog je bakpan is? Mss wat meer beslag erin?
Ik bak trwns ook op 180..is echt weer per oven verschillend vind ik.
En ze komen er perfect uit.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

4

ze laten niet los van de zijkant, blijft er gewoon netjes tegenaan. mijn vorm is 24 cm doorsnee, ik heb ook nog een van 18 maar daar is dat probleem minder. de hoogte van de vorm is 65 mm

5

ik snij hem zelf altijd 2 keer door dus dat er 3 lagen komen

6

Het inzakken van een taart kan 2 oorzaken hebben. Als hij tijden het bakken inzakt dan staat je oven te heet. Zakt hij in als je hem uit de oven haalt dan is hij nog niet helemaal gaar.

Heb je een biscuit gebakken of iets anders? Bak je hetelucht 180 graden? want dat is voor de meeste cakes te heet. Meestal bak je op 160 graden hetelucht of op 180 graden elektrisch