1

Onderwerp: zandkoekjes, wanneer zijn ze gaar?

Hoihoi,

ik heb al een aantal keren koekjes geprobeerd te bakken. Met name zandkoekjes. Ik heb verschillende recepten geprobeerd maar zit met het volgende probleem:
Er staat altijd een baktijd in een recept, maar echt checken of koekjes echt gaar zijn kan ik dus niet. Ze zijn altijd zacht als ze uit de oven komen en moeten dan afkoelen en  uitharden zeg maar. Maar al een aantal keer haal ik ze netjes uit de oven na de baktijd, maar kom ik er na een aantal uur toch achter dat ze niet helemaal hard worden. Ze blijven soms een soort taaiïg van binnen.
Is er een manier waarmee je kunt checken of ze gaar genoeg zijn als je ze uit de oven haalt? Of is het eigenlijk altijd op goed geluk?

Ik hoop dat jullie tips hebben!

2

Re: zandkoekjes, wanneer zijn ze gaar?

Ik heb maar één tip en dat is bakken met een mix van Funcakes. Nooit problemen en altijd goede en lekkere koekjes!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

3

Oh, en als ze bruin worden haal ik ze uit de oven.

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

4

Als ze aan de randjes een klein beetje bruin worden, zijn ze goed. Ik heb zelf de neiging om meer in de oven te kijken dan op de tijd te letten. Als je koekjes dikker of groter zijn dan het recept, klopt de tijd niet meer. Zandkoekjes mogen trouwens een beetje kruimelig en zacht blijven hoor. Als je koekjes wilt versieren, kun je beter eens het recept voor suikerkoekjes proberen. Die worden hard, niet al te zoet (hoewel de naam anders doet vermoeden) en kun je prima met RI versieren.

Tieneke