1

Onderwerp: 'white whole wheat flour'; waar te koop in NL?

In een engels recept kwam ik white whole wheat flour tegen. Na enig speurwerk ben ik er achter dat volkoren meel, zoals in de winkel verkrijgbaar is, gemaakt wordt van rode tarwe. Er is ook volkoren meel van witte tarwe. Het is 100% volkoren, met dezelfde voedingswaarde, maar dan wit en met een iets minder uitgesproken smaak.
Het is wel te koop via Ebay en Amazon, maar ik vroeg me af of ik het ook gewoon hier ergens kan kopen. Het lijkt me leuk om eens uit te proberen.
alvast bedankt

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

2

Re: 'white whole wheat flour'; waar te koop in NL?

Dat ben ik hier noog nooit tegen gekomen. Ik weet wel van andere granen/ zaden dat er een donkere en lichte variant van kan zijn..... Het lijkt me wel een gezond idee, want als het niet zoveel voorkomt zal er ook niet veel mee gerotzooid zijn. Sorry dat ik je niet kan helpen, maar als je het vindt wil ik graag weten waar.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Heb je als eens geinformeerd bij meelmolens. Wij hebben er in Blokker een en heb daar op de bestellijst gekeken en daar staan verschillende soorten tarwemeel op, maar geen idee of daar een tussen zit die jij zoekt. Als je op molen de krijgsman googled dan kun je hem vinden.

4

Hoi, als het hier tussen staat kan ik het voor je halen en langsbrengen als ik volgende week weer even die kant op kom....... is dat een idee?

Kijk maar....
http://www.flourpower.nl/pdf/assortimentslijst.pdf

Wat aardig dat jullie meedenken. Helaas staat het ook niet op de toch uitgebreide lijst van Annick. Ik heb nu uitgevonden dat er in de VS in ieder geval 2 merken zijn. King Arhur white whole wheat en Gold Medal white whole wheat van Betty Crocker. Dit is ook wat Gordon Ramsay in sommige van zijn recepten gebruikt. Het is ongebleekt witte volkoren, gemaakt van witte tarwe.
In Nederland wordt een broodmix van witte tarwe aangeboden door de Zuidmolen in Groesbeek. Hier zitten behalve witte tarwe ook andere toevoegingen bij om het een broodmix te maken. Zij maken het niet zelf dus kunnen ook het meel niet los leveren. Ik ga nog even informeren bij de fabrikant van de broodmix.
Verbaas me er eigenlijk wel een beetje over dat iets dat heel veelbelovend lijkt en in de VS goed verkrijgbaar is hier zo moeilijk te vinden is. In ieder geval bedankt voor de reacties.

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

6

ik zoek nu ook al tijden naar dit product en dacht, door jou topic, dat ik het nu gevonden had.. maar  :nooo  helaas...

Heb jij het inmiddels want ik zoek ook nog steeds?