1

Onderwerp: Wat doe ik fout????

Ik heb gister zwitserse room gemaakt van banketbakkersroom en slagroom. Ik heb 100 gram banketbakkersromm mix gemixed met 330 ml. melk. Daarna slagroom stijf geklopt en erdoor geroerd. Het was voor vandaag bedoeld om als vulling te gebruiken, maar nu is het eeb stuk dunner geworden. Ik denk dat het nu zo van de taart afdruipt. Ik hoop dat jullie tips hebben over wat ik fout gedaan heb, en hoe ik het kan herstellen. Of moet ik helemaal overnieuw beginnen??

2

Re: Wat doe ik fout????

Bedoel je de bbr-mix van funcakes? Want die moet alleen met water gemixd worden (200 gr mix - 500 ml water). Wellicht in jouw situatie teveel melk aan je mix toegevoegd dan?

Andere mixen van bbr ken ik helaas niet (alleen dr oetker trouwens, maar die is volgens mij ook alleen met water).

Anders toch snel een pakje dr. oetker bbr in de supermarkt halen. Die zijn vrij snel stevig en te gebruiken voor verwerking. Succes!!

3

Heb je de bbr wel op laten stijven? Deze is na het mixen vrij slap, vind ik tenminste. Daarna wordt deze steviger. Zeker die van FunCakes  :9 . Ik denk trouwens dat ik de zwitserse room op de dag zelf zou maken, eerlijk gezegd....

4

Esther68 schreef:

Heb je de bbr wel op laten stijven? Deze is na het mixen vrij slap, vind ik tenminste. Daarna wordt deze steviger. Zeker die van FunCakes  :9 . Ik denk trouwens dat ik de zwitserse room op de dag zelf zou maken, eerlijk gezegd....

Maar ik heb juist voor Zwitserse room gekozen omdat je dat kunt invriezen (zag ik op de lijst).
Ik heb een tijdje geleden mix gekocht van AVEVE. Het was voor het eerst dat ik het gebruikt heb.

5

Het recept van de bbr klopt (heb even gegoogeld  :o ) maar ik denk dat deze toch niet stevig genoeg was toen je de slagroom erdoor deed. Hoe dik was de bbr toen? Mijn bbr is zo dik dat ik deze eigenlijk niet meer kan smeren op de taart, alleen spuiten..

6

Hier idem als Esther, mijn bbr is ook echt dik na het opstijven (gebruik dan ook funcakes). Bijna niet te smeren zo dik. Ik denk dus ook dat hij wellicht toch niet stevig genoeg was.

Heb je nog andere oplossing kunnen vinden?

7

mijns inziens maakt t niet uit of de bbr al stevig is voordat je er de opgeklopte slagroom door doet
de hoeveelheid slagroom moet  niet te groot zijn en je moet m er niet te lang doorheen roeren maar spatelen
als deze uit de koelkast komt zal ie teruglopen als ie wordt doorgeroerd , dus de volgende keer direct maken en verwerken is niet echt veel werk

ik taart, jij taart, wij zijn taarten