1

Onderwerp: [spoed] hoeveel beslag bij regenboogtaart

Ik ben bezig een regenboogstapeltaart (rainbowcake) te maken bestaande uit een 25, 20 en 15 cm taart. Hoeveel beslag heb ik nodig per taart? Ik heb namelijk voor de 25 cm taart beslag gemaakt voor een 28 cm taart maar dan heb ik voor 6 kleuren toch nog te weinig beslag want mijn laagje is maar 0,5 - 1 cm hoog

May the cakes be ever in your flavor!

2

Re: [spoed] hoeveel beslag bij regenboogtaart

Ik heb ooit de dubbele hoeveelheid gerekend voor alle laagjes, de taart werd wel lekker hoog toen en ik had ook laagjes van 1,5 centimeter ongeveer. Voor mijn gevoel rijst het minder goed. Help ik je hiermee?

Tieneke

3

thnx!
Ik heb de 20 cm bijna af, moet alleen de roze laag opnieuw bakken, maar wat een gedoe, ben al vanaf vanmiddag bezig!

May the cakes be ever in your flavor!

4

Het is veel werk, vooral een drielaagse stapel. Al die laagjes en steeds weer in de oven. Maar... het wordt ook echt heel mooi hoor, dat zul je zien.

Tieneke

5

Misschien een idee voor de volgende keer: alleen het grootste biscuit bakken per kleur, daar 3 lagen van snijden (ofwel: bak een flink biscuit) en elk laag vervolgens verkleinen tot het juiste maatje. Geeft wel meer snijverlies, maar scheelt 12x bakken. (uitgaande van 6 lagen)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl