1

Onderwerp: verstelbare bakvorm

Ik heb een verstelbare bakvorm van Zenker gekocht, alleen zit er geen gebruiksaanwijzing bij.
Als ik deze wil gebruiken dan glijd de bakvorm terug naar de kleine maat. Hoe kan je zorgen dat deze niet teruggaat?
Als iemand verder nog tips heeft over het gebruik hiervan, graag.

2

Re: verstelbare bakvorm

Heb je de ronde of de rechthoekige, daar zit namelijk wel een verschil in.
De rechthoekige gebruik ik om op de bakplaat te zetten om dan rechte biscuit te bakken. De ronde (springt bij mij ook terug) gebruik ik als ik een taart moet vullen, dan werkt ie als versteviging en heb ik alles mooi recht. Soms zet ik de ring vast met een wasknijper of ik maak er trekbandjes omheen zodat ie blijft zitten.

Christine.

3

Ik heb een ronde vorm.
Je hebt het over een knijper, kan die in de oven?

Boe

4 Laatst bewerkt door ireen123 (13-08-2013 10:04)

boe schreef:

Ik heb een ronde vorm.
Je hebt het over een knijper, kan die in de oven?

Boe

Grote paperclip?

Als ik een taartrand gebruik plak ik er aan de buitenkant een stuk tape tegen, voor de maat te behouden

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

De rubriek keuken- en andere apparatuur is volgens de sticky bovenaan deze rubriek voor vragen over alle apparatuur die automatisch werkt.........

Een verstelbare bakvorm valt daar niet onder.

[MOVE] -> bakken & vullen

6

Wasknijper, tape, trekbandjes? Dat verbrandt toch in de oven?

Hier een springvorm van IKEA die steeds openspringt en die zet ik met een paperclip vast.........

7

Ik heb een ronde vorm van stadler, maar die springt niet terug, blijft staan zoals ik hem heb gezet, hij heeft wel twee schuitjes om op het losse/overlappende stuk te zetten, dus misschien scheelt dat?

Anders zou ik eens kijken naar die volmetalen papierklemmen, bij de kantoorartikelen heb ik die zitten, die zijn er in verschillende maten en mijn man heeft ook een soort knijpers van metaal in zijn gereedschapskist zitten, om te gebruiken bij Electra en solderen geloof ik, die zijn ook volledig van metaal.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

8

De tape alleen voor als je het als een taartrand gebruikt...dus om de boel te stapelen en te vullen..niet om te bakken. :D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

9

ireen123 schreef:

De tape alleen voor als je het als een taartrand gebruikt...dus om de boel te stapelen en te vullen..niet om te bakken. :D

Juist, ik gebruik de ring alleen voor het vullen van een taart, de recht hoekige ook om mee te bakken.

Christine.

10

Siska1974 schreef:

Ik heb een ronde vorm van stadler, maar die springt niet terug, blijft staan zoals ik hem heb gezet, hij heeft wel twee schuitjes om op het losse/overlappende stuk te zetten, dus misschien scheelt dat?

Zie je nou wel, dat heb ik dus niet, alleen die gleuf waar je de ring doorheen haalt, geen ander stukje erbij.  :s

Christine.