Onderwerp: Mijn eigen bruidstaart
10 september is het mijn grote dag en daarvoor ga ik mijn eigen bruidstaart maken!
Ik heb besloten de taart van te voren te maken en in te vriezen om stress te voorkomen.
Nu zit ik ook nog wat te twijfelen over de vulling en de bekleding. Ik hoop dat jullie misschien met me mee willen denken.
Het wordt een stapel van 6 hoog! , Iets wat ik nog niet eerder heb gedaan. 35, 30, 25, 20, 15 en 10 cm. Ik heb voor de onderste lagen extra dikke dowels (van die plastic buisjes) gekocht en voor de bovenste lagen de houten dowels. Met tussen elke laag een taart karton.
Als vulling zat ik te denken aan champagnecreme van botercreme mix met verse frambozen en een laagje lemoncurd. En dan afsmeren met 1:1 botercreme.
Ik wil hem graag met wit bekleden en vind zelf marsepein veel lekkerder dan fondant. Ik vroeg me af of ik hierbij wel een pearlspray kan gebruiken of dat dit alleen kan met fondant.
Ik heb satijnband gekocht voor langs de randen. Hoe plak ik dit het beste vast?
Hoe zou ik de taart het beste kunnen invriezen? Ik mag hem op de feestlocatie invriezen dus gestapeld zou ook kunnen. Maar nu weet ik niet of dit wel zo verstandig is...
Het zijn heel wat vraagjes en de stress begint natuurlijk aardig toe te slaan een maand voor de bruiloft. Ik wil volgende week beginnen met het maken van de taart dus erg benieuwd naar jullie reacties.
Alle tips zijn welkom!