1

Onderwerp: Eerste taart met logo en eerste bestelling!

Ik heb vandaag mijn eerste taart met logo afegeven aan de Subarudealer.
Hij is gevuld met wittechocogenache en botercreme met kersensmaak.
O, o, o wat trilden mijn handen bij het snijden en leggen van die sterren. Ik zelf vind ze niet zo goed gelukt. De Dealer vond het wel mooi en heeft nog een taart besteld voor aanstaande zaterdag voor hun Subaru-opendag!!  Yeh Yeh mijn eerste opdracht!!

Geef jullie mening!
Tips voor het verbeteren van het logo zijn zeker welkom!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PMVLUK7K.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-E3HWYSXH.jpg

Groet
Ester

2

Re: Eerste taart met logo en eerste bestelling!

Ik vind je taart ook heel goed gelukt. En de dealer is ook tevreden anders had hij toch zeker niet weer 1 besteld.

Miss is het ook leuk om een ovale taart te maken en het logo zo groot maken als de taart?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Is zeker een goed idee, maar die vorm heb ik nu niet is huis. Het is wel mooier om twee ronde vormen op de tafel te hebben staan ipv een ronde en een ovale..Ik, denk dat het logo er dan wel mooier uitziet op een ovel vorm. De volgende keer dan...

Groet
Ester

4

Zo Ester...ziet er goed uit h

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

5

Hoi Do,

Ja zo een smoother heb ik op mijn verlanglijstje staan. Ik heb het nu met de hand geprobeerd recht te vegen, maar moet oppassen met mijn ring en lange nagels dat ik niet in de taart steek hihi. Misschien toch maar kort knippen voor deze hobby.

Ik heb de taart voordat ik em ging bekleden even laten opstijven in de vriezer. Zo werd hij wel al iets handelbaarder dan dat de botercreme nog zacht is. Zo leer ik elke keer weer iets. Is er iets dat ik kan gebruiken ipv de smoother?

De autogarage ging deze taart invriezen. Ik heb gezegd dat ze em dan vrijdagmiddag in de koelkast moeten zetten om langzaam te ontdooien voor zaterdagochtend als hij aangesneden moet worden. Dat is toch lang genoeg toch?

Groet
Ester

6

Hoi Ester...

Bij het smoothen is het beste om je ringen af te doen ;)
Je zou een dekseltje van een broodtrommel kunnen gebruiken, mits deze het plaatje niet afgeeft uiteraard... :D

Zo zie je maar dat je bij iedere taart weer wat wijzer wordt...

Het ontdooien van de taart is goed, alleen moet hij wel in de ochtend uit de koelkast gehaald worden zodat hij op temperatuur kan komen...een uurtje is lang zat...

7

Bedankt weer voor de tips!

groet
Ester

8

Graag gedaan ;)

9

Leuke logo taart zeg! Super gemaakt!

Groetjes Tweety!

10

Als je eerst een velletje bakpapier op de fondant legt en er dan pas met het dekseltje van een broodtrommeltje overheen gaat, glijdt het ook nog eens lekker!

Veel succes zaterdag!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

11

Je hebt het zeker mooi gedaan!!
Nog

Je hart fluitsert, luister goed!

12

Hoi Ester,

een super taart geworden!!!
En tips:
aan deze dacht ik ook:

Irma schreef:

misschien kun je de zilveren rand iets laten doorlopen?

Dan is het helemaal top!!! Het zal zaterdag een groot succes zijn!!! (Heb je kaartjes om bij de taart te leggen?????

13

Dus jullie bedoelen de zilveren rand iets over het blauwe laten gaan/hangen?

Ik had al gedacht aan een kleine collage te maken van mijn taarten en mijn email en site erbij te vermelden. Als het me nog lukt ga ik kleine kaartjes maken die ik er hopenlijk bij mag leggen en de collage.

Maar ja het huishouden roept ook om mijn aandacht, ggrrr.

Groet
Ester

14

Nou tips heb je al genoeg gehad, dan rest mij alleen te zeggen dat het een prachtige taart is.
En huishouden...........daar heb je met deze hobby geen tijd meer voor ;) (zegt zij die nog 3 megamanden met strijk heeft staan :lol:)

Alles goed???? nee 3 fout

15

Goed gleukt je logo. Leuk dat er gelijk een opdracht uit voort kwam!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

16

:lol:  :lol:  :lol: ...huishouden..wat is dat???

17 Laatst bewerkt door Lady_Sharon (28-03-2008 14:03)

Vind het logo mooi gelukt. Was misschien iets beter geweest als je zilverenring rond ipv op het blauw had gelegd zodat je blauw er niet onder uit ziet. Zag ook dat je verder niets met taartrand (bedoel taartrand op de schaal) hebt gedaan. Als je spuitmondjes hebt zou je er een rand om heen kunnen spuiten met botercreme of Icing bv. schelpjes of gewoon balletjes, kleine sterren zou ook kunnen. Dat maakt het helemaal af vind ik dan;).

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

18

Hoi Lady-sharon,

dat klopt, wilde dat ook al vaker op/langs een taart doen maar ik krijg de fondant niet uit de spuitmond van een kleipistooltje dat ik heb van de play doh klei van de kids. Ik moet nog zoveel kopen/hebben. Ik weet niet waar ik moet beginnen... Ik wilde een rol langs de rand doen, maar had daar geen tijd meer voor om dat uit te proberen.  Volgende keer weer hier iets aan doen. We leren elke keer weer bij.

Merci voor de reactie
Ester

19

Esterke schreef:

Hoi Lady-sharon,

dat klopt, wilde dat ook al vaker op/langs een taart doen maar ik krijg de fondant niet uit de spuitmond van een kleipistooltje dat ik heb van de play doh klei van de kids. Ik moet nog zoveel kopen/hebben. Ik weet niet waar ik moet beginnen... Ik wilde een rol langs de rand doen, maar had daar geen tijd meer voor om dat uit te proberen.  Volgende keer weer hier iets aan doen. We leren elke keer weer bij.

Merci voor de reactie
Ester

Kan echt basis set van Wilton aanbevelen, die is heel compleet met de 5 meest gebruikte tippen:) Ik spuit 95% van de randen met botercreme of Icing;)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=130

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

20

Het is een hele mooie taart hoor en je hebt al een boel tips gehad, je kan de taart ook zonder afwerkrandje beneden doen hoor is ook mooi maar idd omdat misschien de taart verder rustig is is het misschien wel mooi, je kan natuurlijk ook een vierkante taart pakken dan krijg je ook een mooi effect met dat ovaaltje, de sterren zien er toch heel strak uit hoor! Leuk dan eh als ze direct nog een taart bestellen doet je toch goed!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

21

Ik heb net de tweede af voor morgen. de sterren zijn nog beter gelukt. helaas is de zilveren rand niet groot genoeg, zodat het blauw toch weer te zien is, helaas pindakaas. Ik heb geprobeerd om het blauw een beetje zilver te verven. Ook heb ik hier en daar op het blauw wat water en poedersuiker. Even kijken hoe hij er morgen uitziet bij goed licht.

En nu lekker naar bedje toe. Ik was al moe om 19.00 uur
toedeloe
ester

22

Goed gelukt toch !!!

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.