1

Onderwerp: Vraagje cakepop

Hoi,

ik ben voor het eerst bezig met het maken van cakepops maar het wil niet lukken ...
Wat doe ik toch fout ?

Mijn stokje schiet telkens door het bolletje + ik krijg er de chocolade niet mooi over ...

Hoe gaan jullie te werk om de cakepop mooi vol gesmolten chocolade te krijgen ?

2

Re: Vraagje cakepop

Ik maak een gaatje met het stokje in het bolletje. Met het stokje laat ik een druppel fondant of chocola in het gaatje vallen en steek dan het stokje er in. Die laat ik in de koelkast goed koud en hard worden.
De chocola of fondant goed smelten tot vloeibaar maar niet water dun. Dan doop ik het bolletje er in en draai en tik zachtjes op de rand van het glas. Ik smelt alles in een thee glas wat in een pannetje water staat, in het thee glas past iedere keer 1 bolletje, zo hoef ik niet een grote hoeveelheid te smelten wat dan weer over zou kunnen blijven.

Succes.

Christine.

3

Re: Vraagje cakepop

Bedankt voor de tip ...
Ik deed nu het stokje in de chocolade en dan in het balletje ...
Miss lukt het idd beter als ik er een druppel chocolade laat invallen ...

Ook het theeglas is idd een handige tip, ik deed alles nu in een kommetje maar het lukt me niet het bolletje mooi onder de chocolade te mengen dan ...

En nog een vraagje :
Hoe laat je de chocolade dan hard worden ? Ik merk namelijk dat ik 'druipers' heb aan de balletjes door het drogen van de chocolade ...

4

Re: Vraagje cakepop

Soms loopt er een druppeltje chocola langs het stokje naar beneden, die probeer ik weg te halen als het nog zacht is. Ik zet de bolletjes in de houder en dan in de koelkast. Je kunt ook kleine cc papiertjes nemen, een gaatje in maken en daar het stokje doorheen steken en omhoog schuiven, dan zit het papiertje onder de cake pop.
Het is wel een gepriegel.

Christine.