1

Onderwerp: Home Made Cookies (+ vraagje)

Hallo allemaal,
In de vakantie heb ik de leuke "HomeMade"stempel gekocht.
Gisteren heb ik samen met mijn dochter de koekjes gemaakt met het recept wat op het kaartje stond die aan de stempel zit.
Het werden geen koekjes maar KOEKEN.
Ze waren heerlijk, maar waren wel wat uitgelopen.

Heeft iemand nog tips of een ander lekker recept voor koekjes, die niet uitlopen, dan hoor ik het graag!  ;)

Deze foto is 's avond bij het licht van het lampje gemaakt.
Dan zie je de opdruk wel heel goed op de foto, maar zo kan je de tekst niet goed zien.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-V6VLKALB.jpg 

Groetjes en ik hoor het graag!  ;)
Evelotte

Happy Cake Day!

2

Re: Home Made Cookies (+ vraagje)

Yummy, hij is leuk die stempel!!! Mooie koekjes hoor en de tekst is nog el te lezen hoor.
Het recept van Peggy Porschen of van Mariëlle van het koekboek loopt niet uit.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

3

Hoi Marlies,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het recept van Peggy al eens gemaakt, maar ik vond ze  minder lekker.
Mijn jongste mag volgende week trakteren op school opdat ze dan jarig is en wil op die " stempel-koejes" trakteren.
Daarom heb ik nu toch maar het Peggy-recept gemaakt.
De kinderen vinden ze vast wel lekker  ;)
Groetjes!

Ps: het wordt toch pas een springerle-mold voor mijn verjaardag in november.....  ;) Ik heb nog meer taartspulletjes aangeschaft in de vak...   :o

Happy Cake Day!

4

eerst ff in de vriezer voordat je ze in de oven doet, works like a charm :Y

Taart Smakelijk is de naam

5

Ik maak mijn koekjes altijd volgens het recept van Mariëlle van de koekenbakkers. Na het volgen van de basiscursus heel veel geleerd over strakke en lekkere koekjes bakken. Het boek is ook zeker een aanrader daarvoor. En het recept van haar koekjes vind ik ook erg lekker.

6 Laatst bewerkt door jo-oosie (11-08-2013 20:05)

wat een leuke koekjes en ik heb een mjammie recept voor je !    ;)

ik hoor het wel als je het wilt....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

7

evelotte schreef:

Hoi Marlies,
Bedankt voor je reactie.
Mijn jongste mag volgende week trakteren op school opdat ze dan jarig is en wil op die " stempel-koejes" trakteren.
Groetjes!

Ps: het wordt toch pas een springerle-mold voor mijn verjaardag in november.....  ;) Ik heb nog meer taartspulletjes aangeschaft in de vak...   :o

Heb je het recept van Peggy wel op smaak gebracht? Haar recept is een basisrecept waar je zelf nog een smaakje aan toe moet voegen, zoals vanille, kaneel etc.
Maar het recept van De Koekenbakkers vind ik zelf ook erg fijn werken. Is ook niet zo grof omdat er poedersuiker in zit in plaats van kristalsuiker.

Voor je het weet is het November ;) Hoeveelste?? Toch niet de laatste, dan is het toch nog lang wachten :) ik ben de eerste jarig ;)

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

8

Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ondertussen zijn de koekjes gebakken volgens het recept van Peggy + extra vanille toegevoegd.
En ze bleven mooi in vorm!
Of ze lekker zijn weet ik morgen, na het trakteren.

marlies schreef:
evelotte schreef:

Hoi Marlies,
Bedankt voor je reactie.
Groetjes!

Heb je het recept van Peggy wel op smaak gebracht? Haar recept is een basisrecept waar je zelf nog een smaakje aan toe moet voegen, zoals vanille, kaneel etc.
Maar het recept van De Koekenbakkers vind ik zelf ook erg fijn werken. Is ook niet zo grof omdat er poedersuiker in zit in plaats van kristalsuiker.

Voor je het weet is het November ;) Hoeveelste?? Toch niet de laatste, dan is het toch nog lang wachten :) ik ben de eerste jarig ;)

Haha, ik ben de 7e jarig, maar voor we het weten is het weer al zo ver. Onze zomervakantie zit er ook op en voor we het weten is zo weer herfstvakantie  ;) Groetjes!

Happy Cake Day!