1

Onderwerp: kloppudding met slagroom, hoeveel??

Hoi hoi,

ik wil een taart maken met de kloppudding aardbeien mix. ik had al gevonden dat je dat beter met slagroom kunt doen, maar hoeveel gebruiken jullie van zo'n pakje??
en wat over is, kan dat in de vriezer of zo??

alvast bedankt

groetjes femke

2

Re: kloppudding met slagroom, hoeveel??

ik denk het zelfde als met melk?

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

3

ja dat lijkt mij inderdaad  :D  maar is een heel pakje niet een beetje veel voor 1 laag?? gebruiken jullie dan de helft? of misschien zelfs maar een kwart?

4

Op het pakje staat 500 ml melk, als je slagroom gebruikt is een pakje op 500 ml slagroom veel te veel, dan wordt het veel te stijf. Ik gebruik ongeveer de helft tot 2/3 van een pakje. Voor 1 laag heb je aan een bekertje slagroom van 250 ml meer dan genoeg, dus een kwart tot 1/3 pakje. Snap je hem nog :D

5

Ja helemaal duidelijj
Dank je wel
En zou je het dan nog kunnen invriezen als je overhebt??

6

Je kunt ook de helft melk nemen en de andere helft aan slagroom nemen.

Christine.

7

en wat je overhebt , geef je gewoon aan de kat :D

8

femke1985 schreef:

Ja helemaal duidelijj
Dank je wel
En zou je het dan nog kunnen invriezen als je overhebt??

Ik heb het nog nooit ingevroren, restjes gaan hier altijd op ;)  Lijkt mij ook niet lekker maar je kan het proberen.

9

Adriana69 schreef:

Op het pakje staat 500 ml melk, als je slagroom gebruikt is een pakje op 500 ml slagroom veel te veel, dan wordt het veel te stijf. Ik gebruik ongeveer de helft tot 2/3 van een pakje. Voor 1 laag heb je aan een bekertje slagroom van 250 ml meer dan genoeg, dus een kwart tot 1/3 pakje. Snap je hem nog :D

Hoi,

Ik gebruik altijd 500 ml slagroom en mijn mixje wordt niet te veel te stijf. Als het veel te stijf wordt dan heeft het te lang geklopt op een veel te hoge snelheid.... Mijn ervaring is kloppen op stand 2 en erbij blijven tot de mix de gewenste dikte heeft bereikt  :Y

Groetekes en succes, Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

10

Indira schreef:
Adriana69 schreef:

Hoi,

Ik gebruik altijd 500 ml slagroom en mijn mixje wordt niet te veel te stijf. Als het veel te stijf wordt dan heeft het te lang geklopt op een veel te hoge snelheid.... Mijn ervaring is kloppen op stand 2 en erbij blijven tot de mix de gewenste dikte heeft bereikt  :Y

Groetekes en succes, Indira

Maar als je slagroom niet helemaal stijf klopt dan heb je veel meer kans dat de slagroom 'terug loopt' en het uit je taart gaat lekken. En ik vind een heel pakje veel te zoet, maar zo zie je maar dat iedereen weer een eigen manier heeft :)

11

Doe zelf meestal voor een taart van 27.5 cm met 2 lagen vulling 600 ml slagroom, pakje kloppudding en klopmix. Wordt dan lekker stevig en niet de kans om te gaan lekken. Evt. kan je er nog vanille suiker (zakje door doen. Gooi alles bij elkaar en mix het totdat het de stevigheid heeft die je wilt.
Combineer vaak vlaaivulling met daarover vanille kloppudding, errug lekkah!
Voor  een 15 cm taartje ook 2 laags vulling doe ik meestal de helft.

groetjes, Petra